نماینده مردم بجنورد در مجلس نسبت به ساخت و ساز‌های غیراصولی در حاشیه شهر هشدار داد.

سلامت نیوز: نماینده مردم بجنورد در مجلس نسبت به ساخت و ساز‌های غیراصولی در حاشیه شهر هشدار داد.

قاسم جعفری در گفت‌و‌گو با ایلنا با اشاره به اینکه مساله حاشیه نشینی بسیار پیچیده و عوامل مختلفی در آن دخیل است، گفت: مساله‌ای که این روز‌ها باید به آن توجه کرد؛ بحث رفاه زندگی افراد است. این موضوع سبب شده که برخی به دلیل کمبود امکانات در روستاها به شهر‌ها مهاجرت می‌کنند.

وی افزود: افراد برای داشتن امکانات بیشتر مهاجرت می‌کنند، با این آرزو که به امکانات بیشتری دسترسی خواهند داشت.

این نماینده مجلس با تاکید براینکه برای حل مشکل حاشیه نشینی باید با برنامه ریزی پیش رفت، افزود: وقتی حاشیه‌ها شکل گرفت؛ تبعات اجتماعی آن مشخص بود، اما با این وجود در زمانی که می‌شد؛ مشکل را با هزینه کمتری حل کرد، به آن بی‌توجهی شد.

جعفری افزود: الان هم نمی‌شود؛ به یکباره و یک شبه مشکل را حل کرد. حتی وضع قانون هم در این زمینه موثر نخواهد بود، چرا که ما بار‌ها شاهد بودیم که در مشکلات این چنینی بار‌ها و بار‌ها قانون دور زده شده است.

این نماینده مجلس افزود: در حاشیه شهر ساخت و ساز‌های غیراصولی و غیرقانونی صورت می‌گیرد و باید هر چه سریعتر تدبیری در این زمینه اندیشیده شود.

جعفری با بیان اینکه دولتمردان باید در بحث حاشیه‌نشینی با قاطعیت کامل احکام را اجرا کنند، افزود: به نظر می‌رسد؛ در این زمینه مسئولان نگران ایجاد نارضایتی عمومی و تبعات اجتماعی است، به همین دلیل همه این مسائل دست به دست هم می‌دهد که حاشیه نشینی به عنوان یک مشکل فراموش شود و ناهنجاری‌ها ادامه پیدا کند.

وی گفت: خشونت، ناهنجاری اجتماعی، افزایش آسیب‌های اجتماعی، افزایش بی‌سوادی، مشکلات بهداشتی و رفاهی از کوچک‌ترین مشکلاتی است که حاشیه نشینی به همراه خواهد داشت.

وی تاکید کرد: تنها راه رفع این مشکل این است که مسئولین مشکلات حاشیه نشینی را بپذیرند و برای رفع آن به میدان بیایند.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha