معاون درمان وزیر بهداشت گفت: پیشنهاد افزایش حدود ۱۵ درصدی تعرفه‌های پزشکی برای سال ۹۴ اواخر پارسال از شورای عالی بیمه به هیأت دولت ارسال شد اما هنوز این تعرفه ها در دولت بررسی و تصویب نشده است.

تعرفه‌های پزشکی ۹۴ هنوز در دولت تصویب نشده است

سلامت نیوز: معاون درمان وزیر بهداشت گفت: پیشنهاد افزایش حدود ۱۵ درصدی تعرفه‌های پزشکی برای سال ۹۴ اواخر پارسال از شورای عالی بیمه به هیأت دولت ارسال شد اما هنوز این تعرفه ها در دولت بررسی و تصویب نشده است.

محمد آقاجانی در گفت و گو با فارس درباره آخرین وضعیت تعرفه‌های پزشکی سال ۹۴ گفت:‌ پیشنهاد افزایش تعرفه های پزشکی که در شورای عالی بیمه مشخص شده است برای تصویب نهایی اواخر سال گذشته به هیئت دولت ارسال شد ولی هنوز خبری از بررسی این پیشنهاد در هیئت وزیران نداریم و منتظریم که هیئت دولت درباره این پیشنهاد تصمیم گیری کند.

وی تأکید کرد:‌ هنوز در مورد تعرفه های پزشکی سال ۹۴ مصوبه ای در دولت نداریم و قرار است در اولین جلسه هیئت دولت پیشنهاد افزایش تعرفه‌های پزشکی که در حدود تورم پیشنهاد شده است، بررسی و تصویب شود.

معاون درمان وزیر بهداشت گفت: در مورد جزئیات تعرفه های پزشکی سال ۹۴ فعلاً نمی‌توانیم اطلاع رسانی دقیق داشته باشم فقط می توانم بگویم که تعرفه حق العلاج یا همان ضریب K نسبت به سال ۹۳ تغییر نمیکند و ثابت می‌ماند.

وی افزود: ضریب K برای بخش دولتی در سال ۹۳ حدود ۸۸۰۰ تومان و برای بخش خصوصی حدود ۳۸ هزار تومان است که بر اساس پیشنهاد شورای عالی بیمه قرار است در سال جدید هیچ تغییر و افزایشی نداشته باشد.

آقاجانی اضافه کرد: در مورد کل تعرفه ها، پیشنهاد شورای عالی بیمه، افزایشی در حدود نرخ تورم که حدود ۱۵ درصد اعلام شده، است و اگر هیئت دولت پیشنهاد شورای عالی بیمه را تأیید و تصویب کند، به طور کلی (گلوبال) تعرفه های پزشکی در سال ۹۴ حدود ۱۵ درصد رشد می‌کند.

وی گفت: شورای عالی بیمه کار خود را برای تعیین تعرفه های پزشکی در سال ۹۴ انجام داده است و اکنون منتظر تصمیم و تصویب هیئت دولت هستیم و انتظار ما این است که در اولین جلسات هیئت دولت در فروردین امسال تعرفه‌های پزشکی جدید بررسی،‌تأیید،‌تصویب و ابلاغ شود.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • فریده ۱۶:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۵
    0 0
    خدای من!! میخوان افزایش بدن واقعا؟؟؟ چه کم میگیرن پزشکامون بخدا گناه دارن!!!!!!!!!!! من بعنوان یه پرستار میگم واقعا واسه همه کسانی که اداره امور رو بدست گرفتن متاسفم چون شورشو در آوردن دیگه!!!!!