سلامت نیوز:طبق لایحه مصوب شورای شهر قرار است از امروز كرایه‌های تاكسی و اتوبوس ٢٠ درصد افزایش یابد. همچنین به موجب این لایحه كه به گفته مسوولان، با هدف توسعه و گسترش حمل و نقل عمومی و خدمت رسانی به شهروندان و نیز در راستای تشویق مسافران به استفاده از بلیت‌های اعتباری و با توجه به تجزیه و تحلیل قیمت تمام شده بلیت مترو در سال ٩٤ و با عنایت به اجرای قانون هدفمند بودن یارانه‌ها و همچنین با ضرورت رعایت حال اقشار آسیب‌پذیر تنظیم شده، بهای بلیت مترو به‌طور متوسط ٥٠ تومان در بلیت‌های اعتباری افزایش یافت.

همچنین در این لایحه قیمت بلیت تك سفره ٦٠٠ تومان و بلیت دو سفره یك هزار تومان تعیین شد كه با رای اكثریت اعضای شورای اسلامی شهر تهران به تصویب رسید. بر همین اساس، اعضای شورا افزایش ٥٠ تا ١٠٠ تومانی كرایه‌های اتوبوس در سال ٩٤ را به تصویب رساندند كه به موجب آن كرایه‌های اتوبوس اعم از عمومی و خصوصی در سال ٩٤ بیش از ١٠٠ تومان افزایش نخواهد داشت و در همه مسیر‌ها به‌طور متوسط بین ٥٠ تا ١٢٠٠ تومان افزایش پیدا خواهد كرد.

در یكصد و بیست و ششمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران لایحه قیمت كرایه‌ها در دستور كار قرار گرفت كه در نهایت افزایش ٢٠درصدی قیمت كرایه‌های تاكسی در سال ٩٤ به تصویب رسید.
پس از تصویب قیمت كرایه‌های حمل و نقل در سال ٩٤، این مصوبه جهت تصویب نهایی به فرمانداری تهران ارسال شد كه در نهایت نیز فرماندار تهران، مصوبه را تایید كرد.
درهمین خصوص میثم مظفر، مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاكسیرانی شهرتهران گفت: برچسب‌های نرخ جدید كرایه‌های تاكسی طی هفته آینده نصب می‌شود. وی با بیان اینكه نرخ كرایه‌های تاكسی بر اساس ابلاغ فرمانداری افزایش خواهد یافت، گفت: برچسب‌های جدید طی هفته آینده به‌طور كامل روی تاكسی‌ها نصب می‌شود.

وی ادامه داد: برای آنكه مسافران بیش از مصوبه شورای شهر تهران كرایه‌ای پرداخت نكنند، حتما بر اساس برچسب نصب شده روی شیشه جلوی تاكسی‌ها كرایه بپردازند و تا برچسب‌های جدید را مشاهده نكرده‌اند كرایه‌های جدید را پرداخت نكنند.

مهدی چمران، رییس شورای اسلامی شهر تهران نیز با اشاره به اینكه تمامی تمهیدات لازم از سوی بخش‌های مختلف جهت اجرای مصوبه افزایش كرایه‌های حمل و نقل عمومی صورت گرفته است، گفت: طبق برنامه‌ریزی انجام شده كرایه‌ها در بخش‌های مختلف از ١٥ فروردین اجرا می‌شود.

وی تصریح كرد: تمامی رانندگان تاكسی و اتوبوس موظف هستند بر اساس برچسب‌هایی كه در خودروهای آن نصب خواهد شد اقدام به دریافت كرایه‌های جدید كنند و در صورتی كه بیش از مصوبه شورا اقدام به اخذ كرایه كنند، با آنها برخورد خواهد شد.


این درحالی است كه ابوالفضل قناعتی، عضو هیات رییسه شورای شهر نیز با وجود تایید خبر افزایش كرایه‌های وسایل حمل و نقل عمومی از امروز، تاكید كرد: البته سازمان تاكسیرانی باید زیرساخت‌های لازم همچون چاپ و نصب برچسب قیمت جدید را فراهم می‌كرد و اگر این مهم محقق نشده باشد باز هم مصوبه شورا قابل اجراست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha