شنبه ۱۵ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۹

سلامت نیوز:اسید شویی مجسمه "نرگس عاشقان" واقع در میدان مادر  ساخته زهرا رهنورد حداکثر تا پایان این هفته به پایان می رسد.

علیرضا فاضلی، سرپرست اداره حجم سازمان زیباسازی شهر تهران در گفت و گو با ایسکانیوز گفت:  مجسمه برنزی "نرگس عاشقان" در گذر زمان دچار تغییر رنگ و سولفاته شد.


فاضلی گفت: قرار بود  اسید شویی این مجسمه در تعطیلات نوروز انجام شود ولی به دلیل بارش های بهاری این فرایند با تاخیر در حال انجام است.

وی با اشاره به این که در زمان اسید شویی مجسمه های برنزی باید خشک باشد، افزود: در صورت عدم بارندگی حداکثر تا آخر هفته اسید شویی نرگس عاشقان به پایان میرسد.

 سرپرست اداره حجم سازمان زیباسازی شهر تهران گفت: در حال حاضر مرمت مجسمه ایرج کریمخان در بوستان آرارات به پایان رسیده و در آینده مجسمه امیرکبیر در بوستان ملت مورد اسید شویی و بازسازی قرار خواهد گرفت.

مجسمۀ «مادر» تحت عنوان «تندیس نرگس عاشقان» که تندیس یک مادر است و ساخته زهرا رهنورد است از سال ۱۳۷۳ در میدان مادر نصب شده است.  از ویژگی های این مجسمه که بلندی  آن ۲.۴۱ متر و عرض آن ۱.۸۰ متر می‌باشد ، دو وجهی بودن آن است به طوری که این مجسمه پشت نداشته و هر وجه آن دارای پیام خاصی است. یک وجه آن دربردارندۀ رابطۀ عرفانی و وجه دیگر، رابطۀ عاطفی مادر و فرزندی را بیان می‌کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha