شنبه ۱۵ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۰
کد خبر: 143156

رئیس مرکز تحقیقات، پیشگیری و درمان چاقی وزارت بهداشت، با بیان اینکه مصرف تنقلات شیرین در بیش از 80 درصد موارد موجب «چاقی» و «افزایش وزن» افراد بعد از تعطیلات نوروز می‌شود، گفت: به افراد توصیه می‌شود روزانه به مدت یک ساعت به انجام فعالیت‌های فیزیکی بپردازند.

سلامت نیوز: رئیس مرکز تحقیقات، پیشگیری و درمان چاقی وزارت بهداشت، با بیان اینکه مصرف تنقلات شیرین در بیش از 80 درصد موارد موجب «چاقی» و «افزایش وزن» افراد بعد از تعطیلات نوروز می‌شود، گفت: به افراد توصیه می‌شود روزانه به مدت یک ساعت به انجام فعالیت‌های فیزیکی بپردازند.

دکتر حسین دلشاد در گفت‌و گو با آنا با اشاره به پرخوری و بدخوری افراد در ایام نوروز به بیان روش‌هایی برای جبران زیان‌های ناشی از آن پرداخت و گفت: افراد باید در طول روز حدود 30 تا 60 دقیقه پیاده‌روی کنند و ورزش‌های هوازی مانند دوچرخه سواری را انجام دهند تا بتوانند جلوی افزایش وزن را بگیرند.

وی انجام این دسته از فعالیت‌ها را محدود به زمان خاصی ندانست و گفت: افراد تا زمانی که کل انرژی ذخیره شده در بدن را به مصرف نرسانند باید این ورزش‌ها و توصیه‌ها را انجام دهند به گونه‌ای که انجام 30 تا 60 دقیقه پیاده‌روی برای مدت طولانی به تمام افراد توصیه می‌شود.

وی تاکید کرد: مهم‌ترین علت اضافه وزن و چاقی، نبود تعادل میان میزان انرژی دریافتی افراد از طریق مصرف مواد غذایی و میزان انرژی مصرفی به وسیله انجام فعالیت‌های بدنی و فیزیکی است، بنابراین پرخوری یا به عبارت دیگر بدخوری به خصوص در ایام نوروز که معمولا با کاهش تحرک همراه است می‌تواند موجب اضافه وزن و چاقی شود.

دکتر دلشاد با تاکید بر اینکه بدخوری بیش از پرخوری در ایام نوروز موجب چاقی و اضافه وزن می‌شود، گفت: به افراد توصیه می‌شود در تمام طول سال به خصوص ایام تعطیلات مانند نوروز از مصرف تنقلات و فرآورده‌های شیرین مانند شربت و شیرینی به شدت اجتناب کنند و به جای آن مواد طبیعی مانند انواع میوه‌ها را مورد استفاده قرار دهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha