نماینده مردم آمل و لاریجان در مجلس با بیان اینکه نهادهای دولتی نظارت قابل قبولی در جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز ندارند، گفت: قوه قضاییه باید قاطعانه با خاطیان برخورد کرده و قانون باید برای همه افراد جامعه به شکل یکسان اجرا شود.

سلامت نیوز: نماینده مردم آمل و لاریجان در مجلس با بیان اینکه نهادهای دولتی نظارت قابل قبولی در جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز ندارند، گفت: قوه قضاییه باید قاطعانه با خاطیان برخورد کرده و قانون باید برای همه افراد جامعه به شکل یکسان اجرا شود.

عزت‌الله یوسفیان‌ملا درگفت وگو با خانه ملت، با انتقاد از ساخت وسازهای غیرمجاز در شهرهای شمالی کشور به ویژه سواحل دریا و جنگل‌ها، گفت: متاسفانه افراد سودجو وسرمایه دار کشور با اخذ مجوزهای غیرقانونی اقدام به ساخت و سازهای غیرمجاز در استان های شمالی کشور به ویژه در حاشیه سواحل دریای خزرکردند.

نماینده مردم آمل درمجلس شورای اسلامی، ادامه داد: درحال حاضر بخش وسیعی از سواحل دریای خزر توسط افراد سرمایه دار به ساختمان سازی اختصاص پیدا کرده که مجوز بسیاری از این بناها غیرقانونی است؛ اما پرونده آنهایی که هم اکنون در کمیسیون ماده 5 و 13 درحال بررسی است، شامل کشاورزانی می شود که بنا به دلایلی از جمله ازدواج فرزندان‌شان اقدام به ساخت و ساز کردند.

وی تصریح کرد: این درحالی است که تمامی برج سازها وشهرک سازها بدون هیچ مشکلی اقدام به ساخت وساز در نواحی مورد دلخواه خود در مناطق شمالی کشور کردند، متاسفانه باید تاکید کرد در مدت زمان کوتاهی بخش وسیعی از حواشی شهرهای شمالی کشور در کنار کوه‌ها و جنگل ها به شکل انبوه ساخته شده و دربرخی مناطق ساخت و سازها به صورت پراکنده انجام می شود.

یوسفیان ملا با بیان اینکه دولت‌ها نظارت کافی در جلوگیری ازساخت و سازهای غیرمجاز ندارند، افزود: متاسفانه مسئولان دولتی تنها به حرف اکتفا کرده و هیچ اقدام قابل قبولی را برای مقابله با دادن مجوزهای غیرقانونی ازسوی سازمان ها و نهادهای مرتبط با این موضوع انجام نمی دهند، البته در کمیسیون ماده 5 و13 پرونده های بسیاری ازساخت و سازهای غیرمجاز وجود دارد، اما موارد فقط شامل حال کشاورزان شده وبرج سازها به راحتی از مسیرهای غیرقانونی برای نیل به اهداف خود عبور می کنند.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس، تاکید کرد: به طور حتم تبانی میان مسئولان برای صدور مجوزهای غیرقانونی وجود دارد و افراد سرمایه دار بدون هیچ مشکلی مسیرها را می پیمایند، اما افرادی که از پول و سرمایه کمتری برخوردار هستند متاسفانه وارد مسیرهای سخت و ناهموار قانونی می شوند؛ البته قوه قضاییه باید به طور قاطعانه با خاطیان برخوردکند و قانون باید برای همه افراد جامعه یکسان اجرا شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha