شنبه ۱۵ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۸
کد خبر: 143167

نتایج یک بررسی نشان می‌دهد، خواب کافی شبانه، روی بالا رفتن میل جنسی و کیفیت رابطه جنسی زنان اثر می‌گذارد.

سلامت نیوز: نتایج یک بررسی نشان می‌دهد، خواب کافی شبانه، روی بالا رفتن میل جنسی و کیفیت رابطه جنسی زنان اثر می‌گذارد.

به گزارش سلامانه به نقل از سایت «رویترز»، محققان دانشگاه میشیگان 171 دانشجوی زن را 2 هفته زیر نظر گرفتند.


داوطلب‌ها ابتدا پرسشنامه‌ای را درباره افسردگی، اضطراب و ناراحتی مربوط به رابطه جنسی پر کردند و سپس در طول 2 هفته هم به‌صورت آنلاین، هرروز صبح پرسشنامه‌ای راجع به کیفیت و مدت خواب شب قبل و رابطه جنسی‌شان در 24 ساعت گذشته را پر کردند که شامل نکاتی مثل علاقه جنسی، ارگاسم، خود ارضایی و دوره قاعدگی بود. درنهایت، آمار نشان داد متوسط خواب شبانه آن‌ها 7 ساعت و 22 دقیقه بوده است.


بر اساس نتیجه به‌دست‌آمده که در «Journal of Sexual Medicine» منتشرشده، محققان متوجه شدند، زنانی که قرص ضدبارداری می‌خوردند میل جنسی بیشتری داشتند و هم‌چنین در دوره عادت ماهانه، این میل کاهش می‌یافت. آن‌ها با در نظر گرفتن تمام عوامل، درنهایت به این نتیجه رسیدند که هر چه خواب زنان طولانی‌تر شده، روز بعد میل جنسی بیشتری داشته‌اند.


دیوید کالمبچ، سرپرست این بررسی، دراین‌باره گفت: «... مقدار مشخصی از خواب وجود ندارد که بگوییم برای مردها و زن‌ها این مقدار خواب مناسب است. خیلی‌ها بین 7 تا 9 ساعت خواب لازم دارند اما خیلی‌های دیگر هستند که با کمتر از 7 ساعت یا با بیشتر از 9 ساعت مشکلی ندارند. به‌هرحال، مشخص‌شده که خواب کافی و باکیفیت برای خلق‌وخو، سلامتی و تمام وجوه دیگر زندگی روزانه ما مهم است.»

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha