شنبه ۱۵ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۲
کد خبر: 143174

دختری مبتلا به نوعی اختلال ژنتیکی بسیار نادر که باعث می‌شد بدنش هشت برابر سریعتر از حد معمولی پیرشود، در سن ۱۷ سالگی درحالی که بدنش علائم بدن زنی ۱۰۰ ساله را داشت، از دنیا رفت.

سلامت نیوز: دختری مبتلا به نوعی اختلال ژنتیکی بسیار نادر که باعث می‌شد بدنش هشت برابر سریعتر از حد معمولی پیرشود، در سن ۱۷ سالگی درحالی که بدنش علائم بدن زنی ۱۰۰ ساله را داشت، از دنیا رفت.

بیماری پروجریا
براساس گزارش BBC، هایلی اوكینز كه به خاطر فعالیت‌های اجتماعی‌اش برای آگاه‌سازی جامعه درباره بیماری پروجریا یا نشانگان پیری زودرس به نوجوان 100 ساله شهرت یافته‌بود، روز پنجشنبه از دنیا رفت.

هایلی برای درمان بیماری ذات‌الریه در بیمارستان بستری شده‌بود و در همان‌روزی از دنیا رفت كه از بیمارستان به خانه بازگشته بود. هایلی در سن 14 سالگی زندگی‌نامه خود را منتشر كرد و در مراسم مختلف درباره وضعیت خود و بیماری‌اش سخنرانی كرد. پزشكان به این نوجوان گفته بودند تا سن 13 سالگی زندگی خواهد‌كرد اما مصرف دارویی جدید باعث شد طول عمر او تا هفده‌سالگی افزایش پیدا كند.

سندروم هاچینسون-گیلفورد پروجریا روند سالخوردگی بدن را تشدید می‌كند و افراد مبتلا به این بیماری، علاوه بر پیری زودرس دچار مشكلات قلبی، كند شدن روند رشد، ریزش مو و كاهش حجم چربی‌های بدن می‌شوند. تعداد كودكان مبتلا به این بیماری نادر 124 نفر در سرتاسر جهان است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha