مدیر عامل بیمه سلامت ایرانیان، گفت: تاکنون رویکرد دولت‌ها در حوزه سلامت جدی نبوده است ولی دولت کنونی نگاه جدی در حوزه سلامت دارد و برای اینکه چتر بیمه همگانی شود، برنامه ریزی در این حوزه کرده است.

سلامت نیوز: مدیر عامل بیمه سلامت ایرانیان، گفت: تاکنون رویکرد دولت‌ها در حوزه سلامت جدی نبوده است ولی دولت کنونی نگاه جدی در حوزه سلامت دارد و برای اینکه چتر بیمه همگانی شود، برنامه ریزی در این حوزه کرده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از آنا، دکتر انوشیروان محسنی بندپی در آیین افتتاح ساختمان بیمه سلامت شهرستان عباس آباد، به سالروز تشکیل جمهوری اسلامی اشاره کرد و گفت: مهمترین اقدامات در حوزه سلامت بوده است و میانگین عمر در کشور برای بانوان 73 سال و مردان 71 سال بوده است و هر سال پیروزی انقلاب، شش ماه به طول عمر افزوده شده است.

وی اظهارکرد: این نشان دهنده آن است که در کاهش مرگ و میر مادرران باردار و کودکان زیر پنج سال و ارتقای سلامت توجه خوبی شده است و در تولید دارو امروز بالای ۹۵درصد تولیدات، داخلی است.

مدیر عامل بیمه سلامت ایرانیان، به دستاوردهای بخش بیمه اشاره و گفت: متاسفانه پوشش بیمه کامل نبوده است و دفترچه‌های بیمه نیز مشتری نداشت و بالای ۷۰ درصد هزینه‌ها باید از جیب مردم پرداخت می‌شد و این مشکلات مردم ما را دچار مشکل کرده بود.

محسنی بندپی با توجه به سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری، گفت: رویکرد دولت‌ها در حوزه سلامت جدی نبوده است ولی دولت کنونی نگاه جدی در حوزه سلامت دارد و برای اینکه چتر بیمه همگانی شود، برنامه ریزی در این حوزه کرده است.

وی با بیان اینکه طبق بررسی‌ها ۱۰ تا ۱۳ درصد جمعیت کشور فاقد بیمه بودند، عنوان کرد: بر اساس این بررسی‌ها مشخص شد که برای پوشش داروهای بیماران صعب العلاج، بیش از دو هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

مدیرعامل بیمه سلامت ایران، پوشش فراگیر، صیانت از مردم در پرداخت هزینه‌های سلامت و ارتقا بخشیدن به خدمات سلامت را از مهم‌ترین برنامه‌ها بیان کرد و گفت: طبق آمار بیش از ۹ میلیون نفر در سامانه برای دریافت دفترچه ثبت نام کردند که بیش از هشت میلیون دفترچه تاکنون صادر شده است.

محسنی بندپی ادامه داد: برای اینکه نظام ارجاع را تقویت کنیم، باید بدانیم که راه حل اصلی کلید سلامت، پزشک خانواده و سیستم ارجاع است و در بخش کیفیت بخشی به خدمات نیز تعرفه‌ها را واقعی کردیم.

وی با بیان اینکه تعرفه‌های دولتی ۱۲۰ درصد افزوده شده است، گفت: سلامت و شفافیت را با واقعی کردن تعرفه پیگیری می‌کنیم.

مدیرعامل بیمه سلامت ایران، توانمندسازی بیمه‌شدگان را از دیگر برنامه‌ها برشمرد و گفت: استفاده از راهنماهای بالینی از دیگر برنامه‌هاست و باید برای تحقق آن پروتکل داشته باشیم و خرید خدمات سلامت نیز راهبردی باشد.

محسنی بندپی یادآور شد: برنامه‌های خوبی برای تحول بیمه سلامت داریم و در مازندران نیز قدم‌های خوبی برداشته شده است و اولین کار این است که ساختمان ملکی برای ادارات خود در راستای خدمات به مردم داشته باشیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: از ۵۰ هزار نفر جمعیت عباس آباد ۳۳ هزار نفر بیمه شده بیمه سلامت هستند و باید خدمات مناسبی به آنان داده شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha