شنبه ۱۵ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۴
کد خبر: 143212

نتایج پژوهش صورت گرفته توسط محققان آمریکایی نشان می‌دهد، نورون‌ها چگونگی شباهت کلمه را به خاطر می‌آورند و در واقع دارای فرهنگ لغت تصویری هستند.

سلامت نیوز: نتایج پژوهش صورت گرفته توسط محققان آمریکایی نشان می‌دهد، نورون‌ها چگونگی شباهت کلمه را به خاطر می‌آورند و در واقع دارای فرهنگ لغت تصویری هستند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، «ماکسیمیلیان ریزنبور» محقق این تحقیق از آزمایشگاه محاسبه علوم شناختی دانشگاه پزشکی جورج تاون اظهار کرد: شما داستانی را در مقابل خود داشته باشید و کلمات آن را در ذهن خود مجسم کنید؛ به احتمال زیاد شما حروف هر کلمه و صداهای آن را جداگانه نخواهید دید و مغز شما هر کلمه را به صورت تصویری منفرد تشخیص می‌دهد.

این روش مشابه روش شناخت چهره افراد در مغز، اما در دو ناحیه متفاوت است؛ تشخیص کلمات در ناحیه چپ مغز و تشخیص چهره در ناحیه راست صورت می‌گیرد.

در این تحقیق به 25 شرکت‌کننده بزرگسال، 150 کلمه بدون معنی آموزش داده شد و در طی این روند اسکن مغزی انجام و واکنش مغز در حالات متفاوت از آموزش بررسی شد.

اسکن مشخص کرد که تغییر تصویر کلمات در ناحیه مربوطه موجب آموزش حتی کلمات مبهم می‌شود؛ البته قبل از آموزش این کلمات، مغز واکنش خاصی ندارد، اما با آموزش کلمات مبهم، مغز آنها را مانند کلمات واقعی دریافت می‌کند و واکنش نورون‌ها در اسکن مغزی کاملا مشهود بود.

نتایج این پژوهش در مجله Neuroscience منتشر شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha