مدیر عامل سازمان تأمین اجتماعی، با صدور بخشنامه‌ای به واحدهای اجرایی این سازمان نحوه محاسبه 4درصد مستمری بازنشستگی در مشاغل سخت و زیان آور را تشریح کرد.

سلامت نیوز: مدیر عامل سازمان تأمین اجتماعی، با صدور بخشنامه‌ای به واحدهای اجرایی این سازمان نحوه محاسبه 4درصد مستمری بازنشستگی در مشاغل سخت و زیان آور را تشریح کرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از اداره کل روابط عمومی سازمان تأمین اجتماعی، در بخشنامه صادر شده از سوی دکترسیدتقی نوربخش آمده است: عدم پرداخت به موقع 4درصد مستمری کارهای سخت و زیان آور از سوی برخی کارفرمایان، موجب تأخیر در بازنشستگی به هنگام بیمه شدگان شاغل در این مشاغل می شود، از این رو سازمان تأمین اجتماعی، اقدام به انجام اصلاحاتی در نحوه دریافت 4درصد مستمری کارهای سخت و زیان آور نموده است.

در این بخشنامه آمده است: این تغییرات با هدف روانسازی امور مربوط به بازنشستگی کارگران شاغل در مشاغل سخت وزیان آور که حائز شرایط بازنشستگی هستند، مساعدت با کارفرمایان و حفظ حقوق بیمه شدگان و صدور به موقع احکام بازنشستگی آنان انجام می شود.

4درصد میزان مستمری برقراری به نسبت سنوات اشتغال در مشاغل سخت و زیان آور مربوط به ایام قبل از تصویب قانون(80/7/14) که می‌بایست محاسبه و به صورت یکجا وصول شود، در صورت ارائه تضامین معتبر از سوی کارفرما با فرصت حداکثر 9 ماهه امکان پذیر خواهد بود.

بر اساس بخشنامه صادر شده توسط مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی، در صورت عدم توانایی کارفرما از پرداخت مبلغ مذکور، واحدهای اجرایی سازمان تضامین کافی را اخذ و اقدامات لازم را برای صدور حکم بازنشستگی و برقراری مستمری انجام می دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha