مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی، جذب و نگهداری اهداکنندگان سازمان انتقال خون گفت: اهدای خون در هفته اول فروردین در مقایسه با سال گذشته افزایش ۳ تا ۴ درصدی داشته است.

سلامت نیوز: مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی، جذب و نگهداری اهداکنندگان سازمان انتقال خون گفت: اهدای خون در هفته اول فروردین در مقایسه با سال گذشته افزایش ۳ تا ۴ درصدی داشته است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از پانا، بابک یکتاپرست افزود: به غیر از سه روز ابتدایی تعطیلات که کاهش ۴ درصدی اهدا خون را داشتیم در روزهای انتهایی هفته اول تعطیلات آمار اهدای خون با افزایش ۳ تا ۴ درصدی همراه بوده است.

وی با اشاره به فعالیت پایگاه های نوروزی سازمان انتقال خون تا پایان تعطیلات افزود: تا پایان تعطیلات بیش از ۱۰۰ مرکز آماده ارائه خدمات به مراجعین هستند.

این مدیر سازمان انتقال خون همچنین با اشاره به رشد ۴ درصدی اهدای خون در پایان سال ۹۳ گفت: در سال گذشته بیش از ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار واحد خون توسط ایرانیان اهدا شده است.

یکتاپرست افزود: هر کیسه خون اهدایی به سه فرآورده تبدیل می شود و بیش از ۶ میلیون نفر سال گذشته از این فرآورده های خونی استفاده کرده اند.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی، جذب و نگهداری اهداکنندگان سازمان انتقال خون درباره برنامه های این سازمان در سال جدید گفت: بهینه کردن مصرف خون و فرآورده های خونی مهمترین برنامه این سازمان در سال ۹۴ است.

یکتاپرست ادامه داد: از بدو تاسیس سازمان انتقال خون تا به حال بیش از ۴۰ میلیون کیسه خون اهدا شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha