مشاور رئیس سازمان نظام پزشکی از اعلام آمادگی بیش از ۷ هزار تن از پزشکان برای شرکت در تجمع نسبت به رویه صدا و سیما خبر داد و گفت: ما پرسش داریم چرا نسبت به سایر حرفه‌ها و مشاغل سریال طنز ساخته نمی‌شود و آنان مورد انتقاد قرار نمی‌گیرند.

سلامت نیوز: مشاور رئیس سازمان نظام پزشکی از اعلام آمادگی بیش از ۷ هزار تن از پزشکان برای شرکت در تجمع نسبت به رویه صدا و سیما خبر داد و گفت: ما پرسش داریم چرا نسبت به سایر حرفه‌ها و مشاغل سریال طنز ساخته نمی‌شود و آنان مورد انتقاد قرار نمی‌گیرند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از آنا، رضا لاری‌پور در واکنش به پخش سریال در حاشیه به کارگردانی مهران مدیری گفت: در پی رویه نامناسب سازمان صدا و سیما در ۱۸ ماه گذشته نسبت به جامعه پزشکی کشور، سازمان نظام پزشکی طی دعوت اینترنتی از پزشکان کشور خواست در تجمع اعتراض آمیز نسبت به این سریال شرکت کنند.
او گفت: اگر دولت در نظام سلامت دستاورد مثبت و اقدامات چشمگیری انجام داده است و نسبت به آن مانور سنگینی در رسانه‌ها ارائه می‌کند، جز با همت و فداکاری جامعه پزشکی امکان پذیر نبوده است در حالی که متاسفانه سریال جدید «در حاشیه» مملو از لودگی و غیر منصفانه و فارغ از هر گونه آثار هنری است و این روند باعث تخریب روابط بین جامعه پزشکی و بیماران می شود.
او با تاکید بر اینکه بار‌ها از ابتدای دی ماه سال گذشته نسبت به این موضوع تذکر و نامه نگاری شده، ادامه داد: همچنین توضیح داده شد که این موجبات تخریب رابطه بین پزشک و بیمار خواهد شد و حتی بیش از آنکه پزشکان از سریال آسیب ببینند مردم و سلامت آنان متضرر خواهد شد. پس از آن نیز حسن قاضی‌زاده هاشمی وزیر بهداشت نامه‌ای ارسال شد که جناب حجت الاسلام‌پور محمدی به عنوان معاون سیما پاسخ داد.
سخنگوی سازمان نظام پزشکی گفت: همزمان از اعضای انجمن‌های علمی تخصصی پزشکی دعوت و در سازمان نظام پزشکی جلسه‌ای در این خصوص تشکیل شد و نتیجه‌ این جلسه به رئیس شورای سیاست‌گذاری سیما منعکس شد؛ در ‌‌نهایت اسم سریال و بخشی از سناریو تغییر کرد و در نامه‌ها موکدا اعلام شد که تصاویر پزشکان غیر منصفانه و غیر قابل درک از سوی جامعه پزشکی است. در ‌‌نهایت این سریال آغازگر اعتراضات بسیار زیادی از سوی پزشکان به سازمان نظام پزشکی شد.
لاری‌پور ادامه داد: این رویه صدا وسیما موجبات ناراحتی و آزردگی پزشکان را فراهم کرد. البته ما صبر کردیم که چند قسمت از سریال پخش شود، پس از آن واکنش نشان دهیم که این بار نامه‌ای از سوی رئیس کل سازمان نظام پزشکی دکتر علیرضا زالی به رئیس سازمان صدا وسیما ارسال شد که این سریال نمی‌تواند کمک کننده باشد و اثری جز تخریب در رفع مشکلات جاری کشور نخواهد داشت.
او با اعلام اینکه هنوز از سوی سرافراز پاسخ و واکنشی نسبت به نامه دکتر زالی از سوی سازمان صدا وسیما اعلام نشده است، گفت: ما پرسش داریم چرا نسبت به سایر حرفه‌ها و مشاغل سریال طنز ساخته نمی‌شود و آنان مورد انتقاد قرار نمی‌گیرند.
مشاور رئیس سازمان نظام پزشکی یادآور شد: مقام معظم رهبری بار‌ها در جلسات شورای عالی نظام پزشکی و حتی در هنگام ترخیص از بیمارستان به تکریم و تقدیر از پزشکان کشور پرداختند، بنابراین من نمی‌دانم اقدامات و عملکرد جامعه پزشکی با کدام رویه جاری مملکت و یا با کدام دیدگاه مدبرانه رهبر انقلاب منافات داشته که این گونه سریالی تولید و پخش می‌شود، صدا وسیما در گذشته نیز با ساخت سریال «ثریا» و آمارهای مجعول و غیر واقعی سعی در ارائه اطلاعات و آگاهی‌های نادرست به مردم داشته است.
وی تصریح کرد: ساخت این سریال سفارشی موجبات ناراحتی جامعه پزشکی را فراهم کرده است و حداقل آگاهی از قانون نیز در آن رعایت نشده بود بنابراین پس از پخش سریال نظرسنجی صورت گرفت و معترضان نسبت به این سریال اعلام آمادگی کردند تا چگونگی استراتژی لازم نسبت به سازمان صدا و سیما در پیش گرفته شود.
لاری‌پور گفت: بسیاری از پزشکان در صدا و سیما با برنامه‌های عمومی پزشکی سعی در آگاه سازی مردم و شهروندان نسبت به مسائل تندرستی و سلامت دارند در حالی که هیچ یک از مشاغل چنین رویکردی تاکنون نداشته است.
او یادآور شد: اینکه ما جامعه پزشکی را از خطا و اشتباه مبرا بدانیم کاملا نادرست است و سازمان نظام پزشکی و نظام سلامت اجازه هرگونه نقد و انتقاد سازنده را به مردم و طنزپردازان می‌دهد اما کدام پزشکی، رفتار و حرکاتی همراه با لودگی دارد و در بیمارستان چوپانی و یا رقاصی می‌کند مگر اینکه مشاعر خود را از دست داده باشد. این سریال مملو از وهن و لودگی و کاهش ارزش آثار هنری است. واقعیت امر اینست که حتی برخی حرکات و لودگی را ما در نمایش‌های رو حوضی هم نمی‌بینیم.

او در خصوص تعداد ثبت نام کنندگان در نظرسنجی سازمان نظام پزشکی برای اعتراض قانونی به پخش سریال «در حاشیه» از سیما گفت: تاکنون بیش از ۷هزار تن از پزشکان برای شرکت در این تجمع اعلام آمادگی کرده‌اند که یک چهارم جمعیت جزو برگزاری تجمع هستند که البته این ۲۰ درصد تنها حاضر به تجمع هستند. این تجمع در مخالفت با رویه صدا و سیماست و تنها نسبت به سریال نیست اما پخش این سریال آغازگر این اعتراضات بوده است.
او گفت: برهمین اساس در صورتی که مجوزهای رسمی از سوی مراکز ذی ربط دریافت شود زمان و مکان برگزاری تجمع متعاقبا اعلام خواهد شد.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • بنده خدا ۱۹:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۵
    10 3
    با سلام این سریال به هیچ عنوان توهین نیست واقعیت های تلخی است که آقای مدیری به تصویر کشیده در قالب طنز فقط وزیر بهداشت به این اختلافات دامن زد به وزیر بهداشت بفرمائید بی ... را از وزیر آموزش و پرورش یاد بگیرید که در پربیننده ترین برنامه شب عید به معلمان توهین شد و آب از آب هم تکان نخورد زنده باد وزیر بی بخار
  • علی ۲۰:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۵
    11 0
    این یعنی اینکه کار مدیری درسته .
  • سربلند ۰۰:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۶
    7 0
    چرا اینا تحمل انتقاد با زبان طنز راندارن؟ اصناف دیگه را هم براشون فیلم طنز ساختند و ناراحتم نشدند از جامعه محترم پزشکی انتظار انتقادپذیری بیشتری هست درامدشونم که همه خبر دارن که سربه فلک کشیده
  • M ۰۲:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۶
    8 1
    واكنش ب اين تندي واسه ي سريال طنز!واقعا عجيبه!ي طوري واكنش نشون ميدن انگاري واقعا مهران مديري واقعيت رو ب تصوير كشيده ؛)
  • حاجی ۰۹:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۶
    12 0
    واقعا مسخره اس! اون موقع که آقایان پزشکان زیر میزی می گرفتند کسی حق اعتراض نداشت. حالا یک سریال این همه جنجال دارد؟! بروید خجالت بکشید از این تعصبات احمقانه
  • ع ۱۵:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۶
    2 0
    مسلماپزشکهااعتراض دارن. چندین دهه است که دکترها خدا شده اند وتوقع دارن همه انهارابستایندصرفاچون مدرک دکترادارند و پول فراوان. علم دیگر سخنی نیست. چون سیستم اموزشی اهمیتی به علم نمیدهد فقط مدرک ! حال اگر چنین سریالهایی ساخته شود شاید انها از جایگاه خدایی شان کمی (البته نه خیلی زیاد) فاصله گیرن .واین با مذاقشان سازگارنیس. انقدر حس برتربینی دارن که دیگر منت میگدارن جواب سوال بیماردهند چه برسد به جواب سوال! باید اگر وجهه خودرامیخواهند تلاش کنن .دیکتاری دکترها لطفا بس است .
  • دکتر بی ادعا ۰۱:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۵
    0 0
    احمق کیست؟ احمق به دکتری گفته میشود که به سریال مهران مدیری معترض است ولی به مرگ ۹نوزاد در بیمارستان امام خمینی به دلیل وجود ویروس مشکوک در اطاق عمل زایمان واکنشی ندارد. 15 بیمار در کلینیک چشم پزشکی رازی به دلیل تزریق اوستین تقلبی نابینا شدند و چشمشان تخلیه شد ، اما هنوز هیچ پزشکی به این امر اعتراض نکرده است که چگونه در حالیکه حتی بیماران معمولی هم می دانند باید داروهای خاص را از داروخانه های کشور تهیه کرد ، مرکز تهیه ی داروی این بیمارستان، از بازار آزاد و قاچاق ،اقدام به تهیه ی داروهای خود نمودند. جمع کنین این کاسه کوزتونو دکترای پر ادعا. منم مثل شما پزشکا دکترم البته باسوادتر چون دکترهای رشته مهندسی دارم بسیار تخصصی تر و پیچیده تر از تخصص شما که روزانه نزدیک هزار نفر تو محیط کار بسته به تخصص من درگیرن ولی ادعای ندارم و دوس ندارم داشته باشم.ولی بعضی پزشکا... واقعا متاسفم. البته روی صحبتم به همه جامعه پزشکی نیست اونایی که پاشون از گلیمشون درازتره و دستشون تو جیب بیمارای بدبخته و بی سواد هستند
  • فریماه ۱۲:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۳
    0 0
    با سلام. واقعا متاسفم برای جامعه پزشکی.همیشه ثابت کردن که جز.... خونی درساشون هیچی یاد نگرفتن و اصلا از اصول اجتماعی وفهم خاص نقد وانتقاد هیچ چیزی نمی فهمن.یک جماعت محجوراز خود سپاسگذار که احساس خدایی دارن.خوبه که اگر مسکنها و کورتون هارو ازشون بگیرن 3/4 بیکار می مونن. دانشجوی پزشکی هستم و واقعا متاسفم که جز این جماعت بی منطق دور از فهم اجتماعی انسانی قراره به حساب بیام.متاااااااسفم عقب ماندگی تا کی و کجااااااااا