حمیدرضا خالدی/ معصومه‌آباد، رییس كمیته ایمنی شورای شهر با اشاره به وضعیت نابسامان كودكانی كه در مراكز تحت پوشش موسسات مردم‌نهاد تحصیل می‌كنند، گفت: در بازدید‌هایی كه از این مراكز داشتم به دلیل نبود امكانات و حمایت‌های لازم با فضای‌های آموزشی مواجه شدم كه به هیچ عنوان برای تحصیل و شیوه‌های تحصیلی كودكان و نوجوانان مناسب نبود.

شرایط آموزشی كودكان بی‌سرپرست استاندارد نیست

سلامت نیوز:  معصومه‌آباد، رییس كمیته ایمنی شورای شهر با اشاره به وضعیت نابسامان كودكانی كه در مراكز تحت پوشش موسسات مردم‌نهاد تحصیل می‌كنند، گفت: در بازدید‌هایی كه از این مراكز داشتم به دلیل نبود امكانات و حمایت‌های لازم با فضای‌های آموزشی مواجه شدم كه به هیچ عنوان برای تحصیل و شیوه‌های تحصیلی كودكان و نوجوانان مناسب نبود.

به گزارش سیلامت نیوز به نقل از روزنامه اعتماد، وی افزود: البته اینكه این مراكز به فكر ساماندهی و كمك به كودكان بی‌سرپرست و بدسرپرست و تحصیل آنها هستند كار پسندیده‌یی است، ولی باید این حمایت به‌گونه‌یی باشد كه تاثیرگذاربوده و با حداقل‌های آموزش تطابق داشته باشد. آباد با تاكید براینكه در بازدیدهای خود این مراكز را فاقد استانداردهای آموزشی مناسب دیده است گفت: به همین دلیل طی نامه‌یی به وزیر آموزش و پرورش و ارایه گزارشی از مشاهدات خود، خواستار رسیدگی به وضعیت این مراكز آموزشی شدم. رییس كمیته ایمنی با اشاره به اینكه به نظر می‌رسد آموزش و پرورش هیچ گونه نظارتی برعملكرد مراكز آموزشی تحت پوشش NGO‌ها ندارد، گفت: امیدوارم وزیر آموزش و پرورش كه نشان داده نسبت به وضعیت تحصیلی كودكان بی‌سرپرست حساسیت ویژه‌ای دارد، دراین مقوله نیز با جدیت، وضعیت این مراكز را پیگیری و ساماندهی كند.


آباد همچنین در بخش دیگری از سخنان خود با تایید پایین آمدن سن دختران و زنان خیابانی دركشور به خصوص درتهران گفت: واقعیت این است كه آمار زنان و دختران خیابانی به شكل نگران‌كننده‌یی رو به افزایش است و چنانچه فكری برای آنها نشود می‌تواند به بحرانی برای شهرهای بزرگ به خصوص برای پایتخت بدل شود. این فعال حوزه زنان و كودكان درادامه گفت: از سویی پایین آمدن سن دختران خیابانی نیز عاملی شده تا این هشدار بیشتر جلوه كند و مسوولان را به چالش بیشتری بكشد.

رییس كمیته ایمنی شورای شهر خطاب به خانواده‌ها گفت: مشكل اصلی ما دراین مقوله بحث فرهنگی است چرا كه درفرهنگ ما اگر دختری خطایی بكند یا یك شب را در بیرون از خانه باشد، از دید خانواده شخص منفوری تلقی می‌شود و دیگر خانواده پذیرای وی نخواهد بود درحالی كه با كار كردن روی فرهنگ خانواده‌های ایرانی باید به آنها این موضوع را متذكر شد كه اگر دخترشان اصلاح شود و بخواهد به جامعه باز‌گردد، بهترین نقطه برای اصلاح و تربیت وی، كانون گرم خانواده‌هاست. وی در پایان از تمامی مسوولان و دست اندركاران نهادها و سازمان‌های مرتبط خواست در اقدامی هماهنگ و با بسیج تمامی امكانات فكری باید به رویارویی با این پدیده شوم و آفت خطرناك جامعه رفت و دراین راه از خود مردم و اقشار مختلف جامعه نیز استفاده كرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha