یکشنبه ۱۶ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۳
کد خبر: 143246

گرچه در سراسر دنیا استفاده از خط چشم در بین زنان امری رایج است اما محققان هشدار می دهند که استفاده نادرست از آن می تواند به چشم آسیب برساند.

سلامت نیوز:اگرچه در سراسر دنیا استفاده از خط چشم در بین زنان امری رایج است اما محققان هشدار می دهند که استفاده نادرست از آن می تواند به چشم آسیب برساند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه خراسان،به گفته محققان، کشیدن خط چشم در قسمت داخل پلک، احتمال آسیب دیدگی چشم را بیشتر می کند. موم و رنگدانه های موجود در این وسیله آرایشی ممکن است در غدد اشکی یا لنز گیر کند و باعث کاهش کیفیت بینایی و تاری دید شود. از طرفی رسوب روی لنز می تواند باعث آزردگی چشم شود. استفاده از خط چشم باعث آلوده شدن چشم به باکتری می شود.

برای نخستین بار طی تحقیقی مشخص شد که ذرات از مداد خط چشم وارد چشم می شود. البته در اغلب موارد طی ۲ساعت این ذرات از بین می رود اما گاهی به لنز می چسبد و در نتیجه ناراحتی بیشتری برای چشم ایجاد می کند. این حالت در چشم های حساس و خشک بدتر است.

استفاده مکرر از خط چشم باعث افزایش تراکم ذرات در داخل چشم می شود. این امر به این علت است که خیلی از مواد خط چشم مانند روغن، سیلیکون ها، موم ها و ... به گونه ای ساخته شده است که به پلک بچسبد. بنابراین بهتر است از خط چشم فقط برای قسمت بیرونی چشم استفاده شود. برای هر بار استفاده مداد را بتراشید تا مانع از عفونت شود. قبل از خواب نیز آرایش چشم خود را کاملا پاک کنید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha