یکشنبه ۱۶ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۴
کد خبر: 143253

قاضی‌زاده هاشمی گفت: یکپارچه نمودن مدیریت بهداشت و درمان جهت ارائه خدمات آموزشی و پژوهشی و توسعه بسترهای بهداشت و درمان از اولویت‌های دولت در بخش سلامت است.

سلامت نیوز: قاضی‌زاده هاشمی گفت: یکپارچه نمودن مدیریت بهداشت و درمان جهت ارائه خدمات آموزشی و پژوهشی و توسعه بسترهای بهداشت و درمان از اولویت‌های دولت در بخش سلامت است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران، حسن قاضی هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در جمع روسا، ‌مشاوران و مدیران وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی افزود: سال جدید باید سال همت هرچه بیشتر مدیران عرصه بهداشت و درمان در نظام سلامت و به منظور منافع مردم و ارتقای دانش و پژوهش باشد. 

وی در ادامه اظهار داشت: ساختار فعلی دانشگاه‌های علوم پزشکی تهران ساختار مناسبی نیست و نباید برای ارائه خدمت در ۴۰ شهر اطراف تهران و برای صدور مجوز معطل ما باشند که در  این راستا مسئولین شهر تهران و استانداری‌ها و غیره هم‌قدم می‌شوند تا شاهد توسعه مراکز آموزشی و تخت‌های بیمارستانی به منظور رفع نیاز مردم باشیم. 

هاشمی در ادامه ضمن اشاره به توانمندی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در خدمت رسانی به مردم در جریان طرح نظام تحول خاطر نشان کرد: معتقدم این دانشگاه ثروتمند است و هر دانشگاه پزشکی و به خصوص بیمارستان‌های تابعه در کنار ارائه خدمات می‌توانند به واحد اقتصادی تبدیل شوند. 

وی اذعان داشت: دانشگاه‌های علوم پزشکی تهران باید بین المللی شود و از رقابت درونی بپرهیزند و با ورود به مرز دانش بین‌المللی به رفع کمبودهای خود بپردازند. 

وزیر بهداشت در ادامه ایجاد مرکز سوختگی را سهم مردم دانست و افزود: ما برای ارتقا این دانشگاه هیچ محدودیتی در وزارتخانه قائل نیستیم و من معتقدم کار ما ابلاغ سیاست و تعیین شاخص‌هاست و در خدمت‌رسانی، خود دانشگاه‌ها نقش اصلی را دارند که امیدواریم به این مهم با همدلی و همزبانی جامه عمل بپوشانند. 

وی بیان داشت: نباید بگذاریم در بحث سلامت مردم دیگران برای ما حاشیه بسازند و با نقد درون گروهی باید نقاط ضعف خود را به قوت تبدیل کنیم. 

وی در پایان سلامت را سهم همه مردم دانست و گفت: امیدواریم دولت و ملت بتوانند به تحقق وعده‌های خود بپردازند تا شاهد جامعه‌ای سالم باشیم. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha