یکشنبه ۱۶ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۱
کد خبر: 143256

هر سال در چنین روز‌هایی شیفت کاری لباس‌های زمستانی به پایان رسیده و برای استراحتی ۶ ماهه راهی چمدان و گاهی انبار می‌شوند.

سلامت نیوز: هر سال در چنین روز‌هایی شیفت کاری لباس‌های زمستانی به پایان رسیده و برای استراحتی ۶ ماهه راهی چمدان و گاهی انبار می‌شوند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از همشهری آنلاین، با وجود این در 6ماهه دوم گاهی برخی از آنها خوراك انواع حشره‌ها مانند بید و غیره می‌شوند كه برای جلوگیری از آن باید هنگام جمع‌آوری لباس‌ها به فكر چار‌ه‌هایی مانند چند دقیقه فریز كردن لباس برای از بین رفتن لارو‌ها و حشره‌ها بود. چند راهكار را برای پیشگیری از آن یادآوری می‌كنیم.

4 شرط شامل تمیز، خنك، تاریك و خشك بودن محیط نگهداری لباس‌های زمستانی را از یاد نبرید.حتی‌المقدور پس از شست‌وشو یا خشكشویی لباس‌ها را داخل كیسه یا چمدان قرار دهید.برای لباس‌هایی كه قرار است جای دیگری آویزان شوند از چوب‌لباسی و گیره‌هایی كه روی لباس جا نمی‌اندازند استفاده كنید.كفش‌ها و پوتین‌ها را پیش از انبار كردن تمیز كرده خوب واكس بزنید و با روزنامه داخل آنها را پركنید.

لباس‌های باارزش‌تر را داخل كیسه‌ قرار داده و برای دست‌كم 10دقیقه آن‌را داخل فریزر قرار دهید تا لارو‌ها و حشره‌ها از بین بروند.
از تمیز بودن كیسه یا چمدانی كه قرار است لباس‌ها را داخل آن قرار دهید مطمئن شوید با قرار دادن قرص نفتالین داخل آن این اطمینان را بیشتر كنید. نفتالین برای كودكان و حیوانات خانگی خطرناك است آنها را از دسترس آنها دور كنید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha