یکشنبه ۱۶ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۲
کد خبر: 143259

یک فوق تخصص پوست و مو با توصیف دمپایی به عنوان وسیله شخصی، گفت: استفاده از دمپایی‌های مشترک امکان انتقال عفونت قارچی و ویروسی را در پی دارد.

سلامت نیوز: یک فوق تخصص پوست و مو با توصیف دمپایی به عنوان وسیله شخصی، گفت: استفاده از دمپایی‌های مشترک امکان انتقال عفونت قارچی و ویروسی را در پی دارد.

امیر هوشنگ احسانی فوق تخصص پوست و مو در گفت‌وگو با فارس، اظهار کرد: دمپایی‌های مشترک مخزن عفونت‌های قارچی بخصوص قارچ‌های کف پا هستند بخصوص اگر این دمپایی‌های مشترک بدون جوراب استفاده شوند امکان عفونت‌های قارچی و ویروسی مثل زگیل‌ها را زیاد می‌کند.

وی تصریح کرد: از آنجا که محیط‌های استفاده از این دمپایی‌های مشترک مانند استخرها یا سرویس‌های بهداشتی مرطوب هستند، ماندگاری قارچ‌ها و ویروس‌ها بیشتر است یعنی بیشتر زنده می‌مانند بنابراین ریسک انتقال را بالاتر می‌برند.

احسانی افزود: این دمپایی‌ها حتماً باید در مدت زمان‌های مشخص ضدعفونی شوند و برای هر فرد یک دمپایی استفاده شود در غیر اینصورت همیشه امکان انتقال قارچ و ویروس وجود دارد.

این فوق تخصص پوست و مو تاکید کرد: در استخرها نیز که دمپایی‌های محدود برای افراد مختلف استفاده می‌شود همواره امکان انتتقال قارچ‌ها و ویروس‌ها وجود دارد هرچند استفاده از مواد ضدعفونی کننده مانند کلر در ورودی استخرها این امکان را کاهش می‌دهد ولی به صفر نمی‌رساند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha