یکشنبه ۱۶ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۱
کد خبر: 143261

متخصص مغز و اعصاب با تشریح دلایل گرفتگی گردن، گفت: این اختلال در پی انجام کارهای سنگین و فعالیت‌هایی که با دست و گردن همراه است مانند کار با رایانه یا رانندگی رخ می‌دهد و شنا می‌تواند در بهبودی آن موثر باشد.

برای رفع گرفتگی گردن،شنا کنید

سلامت نیوز:  متخصص مغز و اعصاب با تشریح دلایل گرفتگی گردن، گفت: این اختلال در پی انجام کارهای سنگین و فعالیت‌هایی که با دست و گردن همراه است مانند کار با رایانه یا رانندگی رخ می‌دهد و شنا می‌تواند در بهبودی آن موثر باشد.

مجتبی عظیمیان در گفت‌وگو با  فارس، درباره گرفتگی گردن و انتشار به ستون فقرات، اظهار داشت: این اختلال در پی انجام کارهای سنگین و فعالیت‌هایی که با دست و گردن همراه است به وجود می‌آید مثلاً کار با رایانه یا رانندگی مداوم موجب گرفتگی عضلانی می‌شود و اغلب در افرادی رخ می‌دهد که ورزش نمی‌کنند.
وی افزود: کسانی که مطالعه می‌کنند و سر و گردنشان پایین است ممکن است دچار گرفتگی گردن شوند که آب‌درمانی و شنا را به آنها پیشنهاد می‌کنیم.

این نورولوژیست ادامه داد: گاهی آرتروز مهره‌های گردن نیز موجب گرفتگی گردن می‌شود که با انجام عکسبرداری و MRI می‌توان به تشخیص آن پرداخت، در صورتی که آرتروز و دیسک گردن مطرح باشد باید درمان‌های مناسب شروع شود.

وی افزود: در اغلب افراد گرفتگی ساده گردن رخ می‌دهد مگر اینکه علایم عصبی دیگری مانند درد یا بی‌حسی و انتشار به اندام فوقانی نیز وجود داشته باشد که در صورت وجود این علایم انجام MRI ضروری است.

عضو هیأت علمی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی درباره علل ابتلا به دیسک نیز گفت: با افزایش سن دیسک‌های بین مهره‌ها آب خود را از دست می‌دهند که طبیعی است و در همه افراد دیده می‌شود فقط باید مراقبت شود. بهترین روش این است که به ورزش‌های گردنی و ستون فقرات بپردازیم و از فشار مداوم بر مهره‌ها و فعالیت‌های سنگین بپردازیم.
وی خاطرنشان کرد: افرادی که مدام در حال کار با رایانه هستند باید با انجام ورزش از بروز این اختلالات جلوگیری کنند و در صورتی که اختلال در مراحل ابتدایی قرار دارد نسبت به درمان آن اقدام کنند تا در آینده با مشکلات جدی مواجه نشوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha