هفته سلامت سال 94 با شعار بهداشتی "ایمنی غذا، از مزرعه تا سفره" از سه شنبه یکم تا دوشنبه هفتم اردیبهشت ماه در سراسر کشور برگزار می شود.

سلامت نیوزهفته سلامت سال 94 با شعار بهداشتی "ایمنی غذا، از مزرعه تا سفره" از سه شنبه یکم تا دوشنبه هفتم اردیبهشت ماه در سراسر کشور برگزار می شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت، اعطای نشان ایمنی و سلامت در روز سه شنبه یکم اردیبهشت ، پیاده روی همگانی در روز جمعه چهارم اردیبهشت ، برگزاری همایش ملی سلامت در روز یکشنبه ششم اردیبهشت و برنامه های مختلف آموزشی و فرهنگی از طریق رسانه های گروهی از مهمترین برنامه های هفته سلامت امسال است.

عناوین روزهای هفته سلامت نیز به شرح زیر اعلام شده است:

روزشمار هفته سلامت:

سه‌شنبه یکم اردیبهشت: سلامت و ارتقای ایمنی غذا

چهارشنبه دوم اردیبهشت:سلامت و سبک زندگی ایرانی- اسلامی

پنجشنبه سوم اردیبهشت: عدالت در سلامت و ارتقای خدمات بهداشتی- درمانی

جمعه چهارم اردیبهشت: سلامت، آموزش همگانی و خودمراقبتی

شنبه پنجم اردیبهشت: سلامت و مشارکت‌های اجتماعی

یکشنبه ششم اردیبهشت: سیاست‌های کلی سلامت، همکاری بین‌بخشی

دوشنبه هفتم اردیبهشت: اقتصاد سلامت و توسعه سرمایه‌گذاری

گفتنی است روز هفتم آوریل برابر با 18 فروردین ماه «روز جهانی بهداشت» نام گرفته است و همه ساله برنامه هایی در گرامیداشت این روز در سراسر جهان برگزار می شود. اما با توجه به اهمیت «سلامتی» در زندگی آحاد جامعه و نقشی که انسان سالم می تواند در شکل دهی جامعه سالم داشته باشد، تعیین زمان بیشتر از یک روز برای گرامی داشت برنامه های مرتبط با سلامت و تکریم فعالیت های دست اندرکاران عرصۀ بهداشت و درمان مورد توجه قرار گرفته است .

هفته سلامت همه ساله به منظور جلب مشارکت همکاری های بین بخشی و دستگاه های مرتبط با سلامت مردم، فرهنگ سازی و اطلاع رسانی در راستای ارتقای سلامت و تأکید بر اصلاح روش های زندگی برای تأمین سلامتی مردم و به ویژه با موضوع «شعار سال» ،جلب مشارکت مردم و همکاری عمومی در راستای توجه به نقش سلامت و پیش گیری برای داشتن جامعه ای سالم و برجسته سازی موفقیت ها و دستاوردهای حوزۀ سلامت و بیان چالش های موجود و انتظارات برگزار می شود .

هفته سلامت امسال نیز با عنوان " دولت و ملت ؛ همدلی و همزبانی برای ارتقای عادلانه سلامت " از یکم تا هفتم اردیبهشت ماه در سراسر کشور برگزار می شود. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha