دکتر ایرج حریرچی گفت: تجهیز هلی کوپترهای امدادی نیازمند تخصص ویژه است و بنابراین با کشورهای سازنده آمبولانس هوایی در حال مذاکره هستیم.

سلامت نیوز: دکتر ایرج حریرچی گفت: تجهیز هلی کوپترهای امدادی نیازمند تخصص ویژه است و بنابراین با کشورهای سازنده آمبولانس هوایی در حال مذاکره هستیم.

دکتر ایرج حریرچی معاون کل وزارت بهداشت در گفتگو با باشگاه خبرنگاران گفت: از آنجایی که راه اندازی آمبولانس هوایی، یکی از بسته‌های طرح تحول نظام سلامت بود، معاونت درمان وزارت بهداشت و درمان، با نیروهای مصلح قرار دادی مبنی بر تامین و تجهیز تعدادی هلی کوپتر منعقد کرده است که بر اساس آن با ایجاد تغییرات جزئی در هلی کوپترها، به آمبولانس هوایی تغییر پیدا خواهند کرد. 

دکتر حریرچی در ادامه تصریح کرد: طی تعطیلات نوروز، تعداد قابل توجهی ماموریت با آمبولانس های هوایی انجام گرفت که همگی با موفقیت همراه بود اما با این وجود نیاز به گسترش آمبولانس‌‌های هوایی در کشور همچنان وجود دارد. 

حریرچی تعداد آمبولانس های هوایی کشور را 9 عدد عنوان کرد و گفت: در حال حاضر مذاکره با کشورهای سازنده آمبولانس‌های هوایی را آغاز کرده‌ایم و از آنجایی که کار رسیدگی به مصدومین باید در آمبولانس هوایی آغاز شود، نیاز به ایجاد امکانات و تجهیزات ویژه در آنها بسیار ضروری است. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha