یکشنبه ۱۶ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۲
کد خبر: 143276

دانشمندان کشف کرده‌اند که کودکان به طور غریزی یک فهم و درکی از چگونگی جهان دارند و توجه زیادی به اشیائی که با قوانین فیزیک در ارتباط هستند، می‌کنند.

سلامت نیوز: دانشمندان کشف کرده‌اند که کودکان به طور غریزی یک فهم و درکی از چگونگی جهان دارند و توجه زیادی به اشیائی که با قوانین فیزیک در ارتباط هستند، می‌کنند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از نیکو محققان دریافتند کودکان کمتر از یکسال، بیشتر علاقه‌مند به اشیائی می‌شوند که ظاهرا غیرممکن است مانند گذشتن از یک دیوار سخت و یا معلق ماندن در هوا بدون هیچ وسیله‌ای که او را نگه دارد.

دانشمندان معتقدند؛ وقتی انسان پا به عرصه وجود می‌گذارد، دارای یکسری دانش‌های اصلی درباره اینکه همه چیز باید در چه الگویی کار کند می‌باشد و این باعث می‌شود تا کودکان دنیای پیرامون خود را بهتر بشناسند. کودک با استفاده از آنچه که از پیش می‌دانسته، فرصت ویژه‌ای را برای یادگیری به دست می‌آورد.

پروفسور فیگنسون می‌گوید: وقتی بچه‌ها متعجب می‌شوند، بهتر یاد می‌گیرند گویی آنها فرصتی پیدا می‌کنند تا دریابند دنیای پیرامونشان چگونه رفتار می‌کند.

این نتایج بحث قدیمی را در خصوص فطرتی که فرد با آن به دنیا می‌آید، دوباره زنده کرده و تبیین می‌کند که طبیعت فرد از آنچه که با پرورش یافتن به دست می‌آورد، کم و بیش مهم‌تر است. این یافته‌ها حاکی از این است که طبیعت و پرورش جایگزین یکدیگر نیستند اما باهم در تعامل بسیار نزدیک هستند. 

مشاهداتی که درباره رفتار کودکان صورت گرفته از این ایده حمایت می‌کند که وقتی کودکان از دیدن آنچه از دانش اصلی آنها فراتر می‌رود ، متعجب می‌شوند آتها را مشتاق به یادگیری درباره جهان می‌کند. اما دانشی که همراه با فطرت خود کسب کرده‌اند، به آنها قدرت پیش بینی در باره اتفاقات اطراف شان و انگیزه مطابقت دانسته‌ها با پیش بینی‌ها را می‌دهد.

یکی از این محققان در یک جمع‌بندی کلی می‌گوید: نتایجی که ما به دست آوردیم تعامل و هماهنگی بین دانسته‌های فطری کودک و تجربه‌های اکتسابی وی را نشان می‌دهد. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha