رئیس مركز توسعه، تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت اعلام كرد:‌ طی 5 ماه آینده سند ملی سلامت كودك تدوین و به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ می‌شود.

ناصر كلانتری در گفت‌وگو با فارس، با تأكید بر اهمیت این سند ملی، اظهار داشت: ‌تدوین سند ملی سلامت كودك از پارسال با مشاركت قوه قضاییه، حوزه سلامت و آموزش وزارت بهداشت و تمام سازمان‌هایی كه به نوعی با سلامت كودك در ارتباط هستند، آغاز شده است.
وی ابراز امیدواری كرد: حضور مسئولان هر كدام از دستگاه‌های مربوط در تدوین این سند ملی، ضمانتی برای اجرای آن در سطح كشور است.
كلانتری تصریح كرد:‌ هر كسی در كشور از فقر و نبود امكانات مالی صحبت می‌كند در نظر داشته باشد كه كشور كوبا با كمترین منابع مالی، بهترین عملكرد را در سطوح بهداشتی، آموزشی و درمانی دارد و یكی از منحصر به فردترین نظام‌های سلامت را به خود اختصاص داده است.
رئیس مركز توسعه، تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت ادامه داد: ارتقای سلامت، توانمندسازی مردم در بخش سلامت است؛ نه استفاده از تكنولوژی‌های پیشرفته و پرهزینه برای درمان مردم؛ كه آن نیز در جای خودش مهم است.
وی در ادامه گفت: كشور كوبا استراتژی ارتقای سلامت را در پی گرفته است كه در آن 5/99 درصد كودكان زیر 6 سال تحت پوشش برنامه های تكاملی هستند و همه مردم به صورت رایگان به خدمات بهداشتی دسترسی دارند.
كلانتری در پایان خاطرنشان كرد: در سند ملی سلامت كودك كه عوامل اجتماعی مؤثر بر سلامت كودك را بررسی می‌كند، خانواده‌ها و مردم نقش اصلی را دارند و ساختارهای اجتماعی از قبیل شورای محله‌ها امكان عملی كردن طرح‌های این سند را فراهم می‌كنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha