سازمان انتقال خون ایران اعلام کرد در نوروز امسال 8 هزار و 545 نفر به پایگاه های انتقال خون استان تهران مراجعه و 7 هزار و 495 نفر موفق به اهدای خون شدند.

سلامت نیوز:سازمان انتقال خون ایران اعلام کرد در نوروز امسال 8 هزار و 545 نفر به پایگاه های انتقال خون استان تهران مراجعه و 7 هزار و 495 نفر موفق به اهدای خون شدند. 

به گزارش سلامت نیوز به نقل از آنا، از 7 هزار و 495 اهدا کننده خون، 7 هزار 247 نفر مرد و 248 نفر خانم بودند و 1392 نفر اولین اهدای خون را در نوروز 1394 تجربه کردند. سهم اهداکنندگان مستمر خون یعنی آنهایی که سالانه حداقل دو بار خون اهدا می‌کنند 3 هزار و 589 واحد بوده است.

بیشترین گروه‌های خونی اهدا شده در 13 روز ابتدایی سال 94 در تهران به ترتیب O، A و B مثبت گزارش شده است و کمترین اهدا به ترتیب در بین افراد دارای گروه خونی AB ، B و O منفی مشاهده می‌شود.

در روزهای تعطیل نوروز 94 پایگاه انتقال خون وصال شیرازی، مرکز اهدای خون نارمک و مرکز اهدای خون مترو شهرری فعال بوده و همچنین علاوه بر سه مرکز یاد شده در روزهای غیر تعطیل نوروز نیز مراکز اهدای خون آزادی، افسریه، ورامین، شهریار همه روزه، شهر قدس و تجریش در روزهای زوج و رباط‌کریم و چیذر در روزهای فرد پذیرای اهداکنندگان خون بودند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha