یکشنبه ۱۶ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۰
کد خبر: 143289

یک روانشناس گفت: تغییرات زیستی و هورمونی، نگرانی در زمینه سلامت جنین و استرس‌پذیری بیشتر زنان باردار منجر به بروز استرس در این دوران می‌شود که یادگیری روش‌های درست مهارت‌های زندگی نقش موثری در پیشگیری از عواقب ناشی از آن دارد.

سلامت نیوز: یک روانشناس گفت: تغییرات زیستی و هورمونی، نگرانی در زمینه سلامت جنین و استرس‌پذیری بیشتر زنان باردار منجر به بروز استرس در این دوران می‌شود که یادگیری روش‌های درست مهارت‌های زندگی نقش موثری در پیشگیری از عواقب ناشی از آن دارد. 

امیرمحمد شهسوارانی در گفت‌وگو با فارس، اظهار داشت: استرس یکی از اجزای زندگی انسان است که برای سلامت روان لازم است اما چنانچه از حد بهینه خارج شود منجر به بروز آسیب‌های جسمانی و حتی مرگ می‌شود.

وی افزود: استرس هر گونه فشار یا تغییری است که در محیط درونی یا بیرونی تولید و به فرد وارد می‌شود به نحوی که او ناچار است برای برقراری تعادل و ثبات فعالیت کند.

این متخصص حوزه بهداشت روان اظهار داشت: زنان باردار در معرض تهدیدات ناشی از استرس قرار دارند و فشار روانی می‌تواند تاثیرات ناخوشایندی بر آنها بگذارد چرا که بارداری دوره‌ای بسیار حیاتی در رشد انسان است و بهداشت روان مادر و شرایط محیطی او در کنار آرامش روانی عامل تعیین کننده‌ای در رشد جنین است.

*عواملی که منجر به استرس دوران بارداری می‌شود

شهسوارانی گفت: تغییرات زیستی و هورمونی ناشی از بارداری در مادر او را مستعد ادراک بیش از حد معمول استرس می‌کند و زنان باردار نسبت به دیگران زمینه ادراکی بیشتری برای دریافت استرس دارند.

وی افزود: نگرانی‌های مادر در زمینه سلامت جنین یکی دیگر از عوامل تولید کننده استرس دوران بارداری است.

این روانشناس ادامه داد: شرایط بارداری نیز موجب حساسیت فرد و استرس‌پذیری بیشتر او می‌شود.

*راهکارهای درمانی مقابله با استرس بارداری چیست

این متخصص حوزه بهداشت روان، تصریح کرد: بهترین گزینه برای پیشگیری از استرس‌های دوران بارداری فراگیری روش‌های درست مهارت‌های زندگی با مراجعه به متخصصان بهداشت روان است.بهتر است این مراجعه قبل از بارداری باشد و پدر و مادر آینده همراه یکدیگر در این کلاس‌ها شرکت کنند.

وی خاطر نشان کرد: در صورت مراجعه مستمر به متخصصان حوزه بهداشت روان در طول دوره بارداری می‌توان از عواقب ناشی از استرس پیشگیری و در صورت لازم برای آن چاره‌اندیشی کرد تا به این ترتیب از شدت گرفتن استرس‌های روزمره و تاثیر مخرب آن بر سلامت مادر و جنین پیشگیری کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha