یکشنبه ۱۶ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۹
کد خبر: 143296

یک دستیار تخصصی طب سنتی درباره تدابیری ساده برای رفع بی‌خوابی توضیحاتی را ارائه کرد.

سلامت نیوز: یک دستیار تخصصی طب سنتی درباره تدابیری ساده برای رفع بی‌خوابی توضیحاتی را ارائه کرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از تسنیم, مریم مقیمی دستیار تخصصی طب سنتی درباره تدابیری ساده برای رفع بیخوابی اظهار داشت: خواب رفتار کاملاً سازمان یافته ای است.

خواب در وقت مناسب و نحوه خوابیدن صحیح نیز به سلامت افراد کمک می‌کند که باعث افزایش شادابی و نشاط افراد می‌شود و باید گفت که مهمترین ترین مسئله در درمان بیماری‌ها تنظیم خواب شبانه است.


رژیم غذایی ساده در رفع بی‌خوابی از منظر طب سنتی
وعده صبحانه در رفع بی‌خوابی:
- مصرف چند قاشق مرباخوری حریره بادام به اندازه یک نعلبکی-مصرف مربای سیب یا مربای کدو با نانی که کاملاً برشته یا مصرف مویز 30-21 عدد
نخستین میان وعده در ساعت 10 صبح
-مصرف حریره بادام به اندازه یک نعلبکی؛ البته لازم به ذکر است که حریره بادام در رفع بی خوابی بسیار موثر است و در این رژیم حتماً باید مصرف شود.
- مصرف سیب شیرین پوست کنده رنده شده با کمی گلاب؛ البته می‌توان از عرقیاتی مانند بیدمشک, گل گاوزبان, کیالک و دیگر عرقیات مفرح و عسل استفاده کرد.
- می‌توان چند برگ کاهو با کمی دارچین همراه با سکنجبین مصرف کرد.
- حلوایی از نشاسته، کدوی رنده شده، شکر روغن بادام و تخم گشنیز


وعده ناهار و شام
از غذاهایی مانند سوپ جو با اسفناج، شوید تازه و گشنیز تازه یا سوپ گشنیزی که جو، گشنیز، خرفه، شوید، اسفناج, گوشت جوجه مرغ، کبک یا بلدرچین استفاده شده باشد و می‌توان به جای روغن مایع کارخانه ای از روغن زیتون در تهیه این غذا استفاده کرد.


میان وعده عصر مانند میان وعده صبح مصرف شود.


توصیه می‌شود قبل از خواب نیز حریره بادام به اندازه یک نعلبکی مصرف شود.


در این مدتی که این رژیم را رعایت می‌کنند به جای نوشیدن آب می‌توانند از مخلوط یک سوم لیوان آب کاهو همراه با دو سوم لیوان آب سیب همراه با یک قاشق مرباخوری لیمو ترش تازه استفاده کنند و این ترکیب را روزی 3 مرتبه مصرف کنند.
ماء الشعیر طبی نوشیدنی مناسبی برای افراد بی خواب است به این ترتیب که جو به میزان دلخواه مثلاً یک لیوان را 24 ساعت خیس شود و با 15 تا 20 برابر آب یعنی 15 تا 20 لیوان آب جوشانده تا جو شکوفه زند، سپس خاموش کرده از صافی رد کرده و با کمی عسل مصرف کنند البته بهتر است نیم گرم مصرف شود.
- می‌توان از مخلوط آب گلاب و شکر شربت تهیه کرد و شب هنگام خواب مصرف کنند.
در این مدتی که رژیم رفع بی خوابی را رعایت می‌کنند بهتر است به جای از ترکیب زیر استفاده کنند:
- گاو زبان 5گرم، بادرنجبویه 5گرم، سنبل الطیب 5 گرم، ریشه ایرسا 7 گرم، پوست بید 15 گرم، بسفایج 15 گرم، پوست خشخاش 7 گرم جوشانده ای تهیه کرد و روزی 3 بار مصرف کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha