عضو هیات رئیسه کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس گسترش پدیده زمین خواری را نتیجه دور زدن قانون از سوی سرمایه داران سودجو و تبانی برخی مسئولان خواند و گفت: مجلس به جد پیگیر تخلفات در بحث زمین خواری است.

سلامت نیوز: عضو هیات رئیسه کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس گسترش پدیده زمین خواری را نتیجه دور زدن قانون از سوی سرمایه داران سودجو و تبانی برخی مسئولان خواند و گفت: مجلس به جد پیگیر تخلفات در بحث زمین خواری است.

سیدمحمد سادات ابراهیمی در گفت وگو با خانه ملت، درخصوص بررسی معضل زمین خواری در کمیسیون کشاورزی مجلس با حضور مسئولان ذیربط، گفت: پدیده زمین خواری یکی از مشکلات امروز جامعه است که در نقاط مختلف کشور به ویژه شهرهای شمالی و حتی حاشیه شهر تهران درحال افزایش است.
نماینده مردم شوشتر و گتوند در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: به طور قطع همه دستگاه‌ها از جمله قوه مقننه باید نسبت به این مشکل واکنش نشان داده و برای حل آن راه حل‌های جامع و قابل اجرا بیندیشد، البته طی جلسه ای که چندی پیش مسئولان کشور با رهبر معظم انقلاب در خصوص مسائل زیست محیطی داشتند؛ ایشان  به حل مشکل زمین خواری نیز تاکید کردند.
 
تبانی برخی مسئولان شرایط را برای تغییر کاربری‌های غیرقانونی فراهم کرده است
وی با بیان اینکه تغییر کاربری‌های بسیاری در برخی مناطق کشور به ویژه تهران صورت گرفته است، افزود: متآسفانه تبانی برخی مسئولان در کشور شرایط را در حال حاضر برای تغییر کاربری های بیشتر فراهم کرده است، البته دولت و قوه قضاییه باید نسبت به پیگیری و اجرای دستورات مقام معظم رهبری در خصوص حل  پدیده زمین خواری اقدامات لازم را انجام دهند، زیرا یکی از مسائل مرتبط با سلامت افراد جامعه بحث خاک و زمین است.
 
ورود مجلس به پدیده زمین خواری/ خلاءهای قانونی را رفع می کنیم
این نماینده مردم درمجلس نهم، تاکید کرد: متآسفانه علی رغم وجود قوانین روشن و شفاف، تعدادی افراد سودجو با دست اندازی، قوانین را در موضوعات مختلف  دور می‌زنند، اما به طور قطع ورود کمیسیون کشاورزی مجلس به این مشکل در جهت حل آن موثر خواهد بود؛ همچنین حضور مسئولان اجرایی برای بررسی این پدیده در کمیسیون از اهمیت بسزایی برخوردار است زیرا مجلس می تواند اقدامات قابل توجهی را در جهت رفع خلاء های قانونی انجام دهد.
عضو هیات رئیسه کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس، تصریح کرد: مجلس شورای اسلامی به سادگی از کنار پدیده زمین خواری عبور نمی کند، زیرا در پدیده زمین خواری هدف کسب سود بیشتر و به عبارتی پول شویی است، بنابراین افراد ثروتمند و سرمایه دار در کشور برای داشتن پول بیشتر به منابع طبیعی دست درازی کرده و از هر روزنه ای برای نیل به آرزوهای غیرمشروع خود استفاده می کنند، از این رو سیستم اداری در کشور باید با کارامدی بیشتر در مسیر کاهش پدیده زمین خواری حرکت کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha