رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر ضمن تشریح عملکرد این سازمان در ایام عید، در عین حال از ارایه خدمات 20هزار جوان به بیش از هفت میلیون مسافر در ایام عید خبر داد.

سلامت نیوزرئیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر ضمن تشریح عملکرد این سازمان در ایام عید، در عین حال از ارایه خدمات 20هزار جوان به بیش از هفت میلیون مسافر در ایام عید خبر داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ، دکتر قبادی‌دانا در تشریح عملکرد سازمان جوانان جمعیت هلال احمر در ایام نوروز گفت: با توجه به اینکه وظیفه جمعیت هلال احمر، نجات جان انسان‌هاست و همچنین با اذعان به عوامل خطر مرگ و میر در کشور شامل بیماری‌های قلبی – عروقی، تروما و تصادفات و سرطان‌ها، فعالیت‌های سازمان جوانان جمعیت هلال احمر شکل گرفته که اساس آن پیشگیری از مرگ و میر و تلاش برای نجات جان انسان‌هاست.

وی ادامه داد: با توجه به سونامی سفر در ایام نوروز، طرح ایمنی سلامت مسافران نوروزی از سال گذشته در دستور کار قرار گرفت. در این راستا کمپین و بسیج اطلاع رسانی و پیشگیری از تصادفات از 24 اسفند ماه آغاز و در طول سال ادامه می‌یابد.

قبادی‌دانا با بیان اینکه به استناد آمار سالانه 17 تا 18 هزار نفر به دلیل تصادفات جان خود را از دست می‌دهند، افزود: تعداد تصادفات جاده‌ای در طول 10 سال گذشته با تعداد شهدای دفاع مقدس برابری می‌کند. همچنین سالانه 300 هزار مصدومیت به دلیل تصادفات گزارش می‌شود و هفت تا هشت هزار میلیارد تومان نیز بار مالی ناشی از تصادفات جاده‌ای در کشور است.

وی سه عامل جاده، وسیله نقلیه و نیروی انسانی را از عوامل تصادفات عنوان کرد و گفت: در کمپین اطلاع رسانی کاهش تصادفات و با حضور یک میلیون عضو جوان هلال احمر، تیزرها و پیام‌های مختلف آموزشی در یکهزار و 57 پایگاه ثابت و سیار و موقت توزیع شد.

به گفته قبادی‌دانا، در طرح ملی ایمنی و سلامت مسافران نوروزی، جوانان 54 هزار نفر - روز فعالیت کردند و جا دارد از همه فعالان در این طرح تقدیر و تشکر داشته باشیم. خدمات ارایه شده از یک سو جنبه خدمت‌رسانی به مردم و از سوی دیگر جنبه پیشگیری از تصادفات داشت. البته مبحث مهم، حضور داوطلبانه و ایثارگرانه جوانان در این طرح بود؛ به طوری که بیش از 20 هزار جوان در تعطیلات نوروز از خانه و خانواده خود جدا شده و در جاده‌ها، سرما، گرما و برف و کولاک با هدف کمک به کاهش جان باختگان، به خدمت‌رسانی به مردم پرداختند.

وی ادامه داد: قبل از اجرای طرح، این 20 هزار جوان طی 2 مرحله آموزش‌های لازم را دریافت کردند، به طوری که ابتدا 37 نفر از دبیران کانون‌های دانشجویی آموزش‌های مربوطه را طی سه روز دریافت و 1057 نفر از سرتیم‌ها در استان‌ها انتقال دادند. سرتیم‌ها نیز اعضای تیم خود را در هر استان آموزش دادند. به این ترتیب در یک پروسه یک ماهه آموزش‌های لازم در زمینه سفر ایمن به 20 هزار جوان ارایه شد.

قبادی‌دانا افزود: از 27 اسفند ماه 93 تا 15 فروردین ماه 94 جمعا به 7میلیون و 570هزار نفر از مسافران خدمات لازم ارایه شد. امسال برنامه‌ریزی‌ها طوری بود که فعالان در این طرح در پایگاه‌ها مستقر بودند و هموطنان جهت دریافت خدمات به پایگاه‌ها مراجعه می‌کردند.

وی همچنین به برپایی خیمه‌های نماز هلال در جاده‌ها و مبادی ورودی و خروجی شهرها اشاره کرد و گفت: در سال جاری 422 هزار نفر به خیمه‌های نماز هلال مراجعه کردند. همچنین 494 هزار کودک به فضای دوستدار کودک که از سوی سازمان جوانان هلال احمر تدارک دیده شده بود، مراجعه کرده و به طور غیر مستقیم آموزش‌های لازم را دریافت کردند.

وی با اشاره به فعالیت ایستگاه‌های سلامت نیز ادامه داد: از آنجا که قند و فشار خون از عوامل خطر اصلی بیماری‌های قلبی – عروقی به شمار می‌روند، جهت حساس‌سازی جامعه نسبت به این عوامل خطر از 491هزار نفر قند و فشار خون اخذ شد. همچنین جهت راهنمایی مسافران، نقشه استانی و بروشورهای اطلاع رسانی میان آنها توزیع شد و جمعا هشت میلیون و 500هزار نسخه از اقلام فرهنگی میان مسافران توزیع شد. امسال تلاش شد که به اقلام صوتی نیز پرداخته شود. در مجموع این طرح نیز با 1057 پایگاه و 54هزار نفرروز به پایان رسید. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha