راه رفتن در خواب به دلیل عدم آگاهی فرد از وضعیت پیرامون خود می‌تواند بشدت خطرناک باشد و سبب بروز خطرات مرگبار برای فرد و حتی اطرافیان او شود.

سلامت نیوز: راه رفتن در خواب به دلیل عدم آگاهی فرد از وضعیت پیرامون خود می‌تواند بشدت خطرناک باشد و سبب بروز خطرات مرگبار برای فرد و حتی اطرافیان او شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران، اختلال خواب یا همان راه رفتن در خواب یک نوعی بیماری با پراکندگی خود 5 صدم درصد از جمعیت در یک کشور است.  گفتنی است، این اختلال می‌تواند بر روی توانایی مغز برای تنظیم چرخه خواب و بیداری اثر منفی بگذارد.  گفتنی است، از جمله علائم این مشکل آشفتگی و بی قراری در هنگام خواب و همچنین خستگی بیش از حد در طول روز است. 

 بررسی‌ها نشان می‌دهند، در اکثر موارد اختلال خواب در هنگامی که در شخص در مرحله‌ی REM خواب و به طور دقیق خواب عمیق و رویا بینی قرار دارد به طور ناگهانی رخ می‌دهد.  در اثر این اختلال علاوه بر راه رفتن ممکن است، ضعف عضلانی و یا خنده، خشم، تعجب و گریه غیر ارادی در افراد رخ دهد. اغلب افراد مبتلا به این عارضه دچار لکنت زبان، دوبینی ولی دارا بودن حس شنوایی و آگاهی از اطراف می‌شوند. 

این اختلال در افراد ممکن است تا 30 دقیقه به طول بینجامد. درمان‌های مختلفی برای این بیماری‌ زیر نظر متخصصان مغز و اعصاب و روانپزشکان تا به حال ابداع شده است. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha