دانشمندان در تحقیقات جدیدی دریافته‌اند كه عملكرد غیرمتعارف سلولهای ایمنی بدن می‌تواند با بروز بیماری پاركینسون ارتباط داشته باشد.

این دانشمندان اعلام كردند: ورود غیرمتعارف سلولهای ایمنی خودسر و تك رو به درون مغز می‌تواند عامل بروز پاركینسون باشد.

مطالعات پژوهشگران در فرانسه روی موشهای آزمایشگاهی نشان داد: این سلولها به داخل بافت مغزی نفوذ می‌كنند و موشهایی كه فاقد این دسته سلولهای ایمنی در مغزشان هستند بسیار كمتر و كندتر به این بیماری مبتلا می‌شوند.

با توجه به این یافته‌ها پژوهشگران خاطرنشان كردند كه می‌توان با استفاده از داروهای مناسب این سلولهای ناخوانده را در مغز مورد هدف قرار داد و در نهایت بیماری را متوقف كرد.

اما از سوی دیگر یك موسسه انگلیسی مدعی شده است كه این یافته‌ها هنوز به اثبات نرسیده‌اند كه بتوان از این روش برای مقابله با پاركینسون استفاده كرد و انجام مطالعات بیشتر در این رابطه ضروری است.

به گزارش ایسنا، نتایج تحقیقات پژوهشگران فرانسوی در مجله «جستجوی كلینیكی» منتشر شده است.

این پژوهش نشان می‌دهد: در موشهایی كه فاقد چنین سلولهای ایمنی خاصی هستند سرعت پیشرفت پاركینسون بسیار آرام‌تر و كندتر است. این امر تاكید می‌كند كه سلولهای مزبور نقش مهمی در ابتلا به پاركینسون ایفا می‌كنند.

آمارها نشان می‌دهد كه در انگلیس حدود 120 هزار نفر به بیماری پاركینسون مبتلا هستند. این بیماری یك اختلال پیشرونده مغزی است كه باعث بروز علائمی چون لرزش و دشواری در حركت می‌شود.

در مطالعات پیشین نیز رابطه بین بروز التهاب در مغز و ابتلا به پاركینسون شناسایی شده است. در این مطالعات هم به گونه‌ای به واكنش سیستم ایمنی بدن در این بیماری اشاره شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha