نتایج یك تحقیق بلندمدت نشان داده است: تغییر در رژیم غذایی، خطر نارسایی و ناتوانی قلبی را كاهش می‌دهد.

متخصصان تغذیه تاكید كردند: در ازای هر وعده غذایی كه غلات سبوس دار مصرف شود خطر بروز مشكلات قلبی تا هفت درصد كاهش می‌یابد.

این پژوهش روی زنان و مردان سفید پوست و آمریكایی آفریقایی تبار در آمریكا صورت گرفته است.

دكتر جنیفر نتلتون، پژوهشگر مركز علوم بهداشتی دانشگاه تگزاس در هوستون دراین باره خاطرنشان كرد: در عوض در ازای هر وعده مصرف لبنیات پرچرب و تخم مرغ خطر بروز بیماری قلبی به ترتیب هشت و 23 درصد بیشتر می‌شود.

این محقق تغذیه در ادامه تاكید كرد: باید یادآور شد كه مصرف غلات سفید، ماست پرچرب و تخم مرغ اگر به طور هرازگاهی باشد خطری متوجه قلب نمی‌شود اما اگر مصرف این مواد به صورت یك الگوی دائمی در رژیم غذایی روزانه تثبیت شود و جزو عادات تغذیه‌ای فرد درآید، خطرناك است و سلامت قلب را تهدید می‌كند.

نارسایی قلبی یك بیماری مزمن است كه در آن قلب به تدریج توانایی خود را در پمپاژ موثر و صحیح خون از دست می‌دهد و به این ترتیب اكسیژن كافی به اعضای بدن نخواهد رسید.

در این تحقیق كه حدود 13 سال به طول انجامید رژیم غذایی 14 هزار و 153 فرد بالغ از گروه سنی 45 تا 64 سال مورد مطالعه و ارزیابی قرار گرفت.

گزارش نتایج مطالعه روی این افراد در مجله انجمن رژیم غذایی آمریكا منتشر شده است.

به گزارش ایسنا، در پایان محققان با در نظر گرفتن سایر فاكتورهای خطرزا مانند مصرف كالری، الگوی زندگی، بیماریهای قلبی عروقی، دیابت و فشار خون بالا دریافتند: با تغییر در رژیم غذایی می‌توان مانع از بروز نارسایی قلبی شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha