دوشنبه ۱۷ فروردین ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۴
کد خبر: 143357

اگرچه هر روز کرم‌های ضدآفتاب متنوعی برای محافظت از پوست روانه بازار می‌شوند اما تخریب اشعه خورشید و آفتاب سوختگی نه فقط پوست را مستعد خارش، درد و تورم می‌کند، بلکه قرار گرفتن در معرض اشعه UVAروند پیری پوست را سرعت بخشیده و موجب سرطان پوست می‌شود .با استفاده از درمان‌های خانگی که توسط کارشناسان پزشکی نیز تأیید شده‌اند امراض ناشی از اشعه خورشید را می‌توان سرکوب کرد.

درمان های خانگی آفتاب سوختگی

سلامت نیوز:اگرچه هر روز کرم‌های ضدآفتاب متنوعی برای محافظت از پوست روانه بازار می‌شوند اما تخریب اشعه خورشید و آفتاب سوختگی  نه فقط پوست را مستعد خارش، درد و تورم می‌کند، بلکه قرار گرفتن در معرض اشعه UVAروند پیری پوست را سرعت بخشیده و موجب  سرطان پوست می‌شود .با استفاده از درمان‌های خانگی که توسط کارشناسان پزشکی نیز تأیید شده‌اند امراض ناشی از اشعه خورشید را می‌توان سرکوب کرد.

به گزارش روزنامه ایران به نقل از فاکس نیوز،«توماس گوسل»  متخصص RPH (داروساز بالینی) به برخی از این ضمادهای کم هزینه و در دسترس اشاره می‌کند.


کمپرس آب سرد یا یخ: پس از سوختگی، پوست ملتهب می‌شود،کمپرس خنک می تواند التهاب پوست را کم ‌کند. چند تکه یخ را در داخل پارچه 10تا 15 دقیقه روی نقاط آفتاب سوخته قرار دهید و هر چند دقیقه یک بار این عمل را تکرار کنید.


بلغور جودوسر: بلغور خشک شده جو دو سر را در پارچه توری یا گاز استریل قرار دهید و آن را در داخل آب سرد فرو کنید و روی نقاط سوخته پوست قرار دهید.هر 2 تا 4 ساعت آن را تکرار کنید.


شیر بدون چربی: مخلوط  یک فنجان شیر بدون چربی با 4 فنجان آب و تکه‌های یخ، ضماد فوق العاده‌ای برای درمان زخم‌های ناشی از آفتاب سوختگی است، این ضماد را با پنبه روی زخم‌ها بمالید و هر 2 تا 4 ساعت تکرار کنید.


آرد ذرت: مقداری آب به آرد ذرت اضافه کرده و خمیر آن را به‌طور مستقیم روی نواحی آفتاب سوختگی بگذارید.


کاهو: کاهو را در آب جوشانده و سپس اجازه دهید مایع حاصل چند ساعت در یخچال خنک شود.گلوله‌های پنبه‌ای را داخل مایع غوطه ور کرده و به آرامی روی پوست تحریک شده فشار دهید.


ماست: ماست را می‌توان در تمام نقاط آفتاب سوخته استفاده کرد، سپس با دوش آب خنک به آرامی ماست را از روی پوست شست‌وشو دهید.


چای کیسه‌ای: اگر اشعه آفتاب پلک هایتان را سوزانده است، چای کیسه‌ای را در آب سرد خیس  کرده و روی پلک‌ها  قرار دهید.چای کیسه‌ای به کاهش تورم و رفع درد کمک می‌کند، زیرا دارای اسید تانیک بوده که درد ناشی از آفتاب سوختگی را کاهش می‌دهد.


اجتناب از صابون
صابون پوست سوخته را تحریک کرده و آن را خشک می‌کند.هرگز برای شست‌وشوی پوست دچار آفتاب سوختگی از صابون استفاده نکنید. حمام آب سرد پوست را کمتر تحریک می‌کند همچنین می‌توان برای کاهش  درد و خارش و التهاب روش‌های زیر را به کار برد.


سرکه: مخلوط یک فنجان سرکه سفید یا سرکه سیب در یک وان آب سرد قابض خوبی است و درد آفتاب سوختگی را تسکین می‌بخشد.


جوش شیرین: مقدار زیادی جوش شیرین را در وان حمام آب ولرم بریزید. هرگز برای خشک کردن پوست از حوله استفاده نکنید. جوش شیرین کاملاً غیر سمی بوده و درد را تسکین می‌دهد.


هندوانه و طالبی: 2 لیوان آب هندوانه که منبع عالی از لیکوپن است  با سرطان پوست مبارزه می‌کند و یک لیوان آب طالبی رژیم غذایی متعادلی است که باعث ترمیم پوست می‌شود.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha