دوشنبه ۱۷ فروردین ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۴
کد خبر: 143359

معجزه ادویه‌ در حفظ تناسب اندام و تقویت هوش را به طب یونان باستان نسبت می‌دهند اما امروزه علم نوین پزشکی خواص ادویه‌ را در جنگ با چاقی و پوکی استخوان ثابت کرده‌اند.

سلامت نیوز:معجزه ادویه‌ در حفظ تناسب اندام و تقویت هوش را به طب یونان باستان نسبت می‌دهند اما امروزه علم نوین پزشکی خواص ادویه‌ را در جنگ با چاقی و پوکی استخوان ثابت کرده‌اند.

به گزارش روزنامه ایران به نقل از  «نیوز مکس هلث» دانه خوش عطر و طعم شنبلیله با محدود کردن اشتها از چاقی جلوگیری می‌کند.دانه شنبلیله را بسته محتوی فیبر نیز می‌نامند هر قاشق چایخوری از دانه بو داده شده شنبلیله حاوی یک گرم فیبر است. در پژوهش‌های صورت گرفته در کلینیک مایو مشخص شد،شرکت کنندگانی که صبح ناشتا، یک قاشق چایخوری دانه بو  داده شنبلیله، مصرف کرده بودند در وعده ناهار به میزان کمتری غذا می‌خوردند. افزودن این ادویه روی مرغ و گوشت علاوه بر طعم فوق‌العاده از پرخوری جلوگیری می‌کند.

ادویه دارچین نیز به استحکام استخوان‌ها کمک می‌کند. اغلب ادویه‌ها در  تنظیم قند خون مؤثر هستند اما این ادویه به‌واسطه داشتن ماده معدنی منگنز به حفظ تراکم استخوان‌ها کمک می‌کند. یک قاشق غذاخوری دارچین، منگنز مورد نیاز بدن را به ارزش یک روز تأمین  می‌کند. افزودن دارچین به چای، سیب و بلغور جودوسر را به منظور پیشگیری از ابتلا به پوکی استخوان‌ها فراموش نکنید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha