صدا و سیما برای جذب مخاطب، پزشکان را سوژه طنز قرار داده است

سلامت نیوز:رییس جامعه پزشکان متخصص داخلی ایران با ابراز تاسف از پخش سریال " در حاشیه " از شبکه 3 سیما گفت: صدا و سیما برای جذب مخاطب بیشتر، پزشکان را سوژه طنز قرار داده است که این امر اعتراض اکثر پزشکان را به همراه داشته است.
 دکتر ایرج خسرونیا با اعلام این مطلب افزود: وقتی در این سریال چهره، نحوه سخن گفتن، غذا خوردن و به طور کلی نحوه رفتار پزشکان به سخره گرفته می شود، چگونه می توان از مردم انتظار داشت که به جامعه پزشکی اعتماد کنند؟
اما پرسش اینجاست، آیا طرح مشکلات با زبان تمسخر و هجو و به بهای نابودی اعتبار و شان یک قشر تحصیل کرده، آبرومند و زحمتکش جامعه صحیح است؟ و دوم آن که آیا بر سایر اقشار جامعه انتقادی وارد نیست؟
دکتر خسرونیا ادامه داد: وقتی در این سریال طرز برخورد با مریض، انجام اعمال جراحی بیماران و به طور کل مساله درمان بیماران اینگونه به سخره گرفته می شود، چگونه از مردم بایستی این انتظار را داشت که مردم جان خود را به پزشکان بسپارند؟
وی با تاکید به اینکه جامعه پزشکان متخصص داخلی با تحریم این سریال مراتب اعتراض خود را به این سوژه قبل از پخش آن اعلام داشته است، خاطر نشان ساخت: هرچند اعتراض پزشکان موجب سانسور بخش هایی از این سریال پیش از پخش شد، اما آنچه که هم اینک پخش می شود به دلایل فوق مورد اعتراض جامعه پزشکی است.
رییس جامعه پزشکان متخصص داخلی ایران گفت: در بیست و ششمین کنگره سالانه جامعه پزشکان متخصص داخلی ایران که 15 تا 18 اردیبهشت ماه امسال با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برگزار می شود، قرار است، پزشکان مراتب اعتراض خود را به پخش این سریال به وزیر اعلام کنند.
 وی در پایان از مسئولان صدا و سیما خواست که با هدف صیانت از شان جامعه پزشکی هرچه سریع تر جلوی پخش این سریال گرفته شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha