معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی بر ضرورت رعایت شرایط سالم طبخ و توزیع بهداشتی مواد غذایی در مساجد و تكایا با استفاده از ظروف یك بار مصرف استاندارد به منظور پیشگیری از بیماری‌های مرتبط با غذا طی ماه محرم تاكید كرد و گفت: افراد هنگام ذبح احشام میان دسته‌های عزاداری یا در محل تكایا و مساجد، محیط را آلوده نكنند.

دكتر رمضان خانی در گفت‌وگو با ایسنا، با هشدار نسبت به احتمال بروز بیماری‌های مرتبط با غذا بویژه در مكان‌هایی كه مواد غذایی به صورت دسته جمعی طبخ و توزیع می‌شود بر ضرورت طبخ و توزیع بهداشتی نذورات تكایا و مساجد طی ماه محرم تاكید كرد و گفت:‌ هر سال در آستانه روز تاسوعا و عاشورا در رابطه با ذبح قربانی‌ها و پخت غذا در مساجد و تكایا، از سوی معاونت‌های بهداشتی دانشگاه‌های علوم پزشكی هشدارهای بهداشتی لازم داده می‌شود.

وی گفت: معمولا قبل از آغاز ماه محرم جلسات هماهنگی میان مسوولان تكایا با مسوولان شهرداری و نیروی انتظامی برقرار می‌شود و تذكرات لازم از جمله تذكرات بهداشتی ارائه می‌شود.

دكتر رمضان خانی با تاكید بر نگهداری اصولی مواد اولیه غذایی و همچنین پخت بهداشتی آنها در تكایا و مساجد گفت: ‌توزیع بهداشتی مواد غذایی در ایام محرم نیز ضروری است. همچنین در صورت پخت، مواد غذایی باید در شرایط سالم نگهداری شود. عدم رعایت شرایط سالم نگهداری و همچنین توزیع نامناسب مواد غذایی،‌احتمال اپیدمی بیماری‌های مرتبط با غذا در گروه مصرف كننده را به دنبال دارد.

وی با هشدار به خانواده‌هایی كه به توزیع نذورات خود به ویژه شیر میان دسته‌های عزادارن طی ماه محرم اقدام می‌كنند، گفت: خانواده‌ها از سالم بودن مواد غذایی نذورات خود اطمینان كامل داشته باشند. همچنین در توزیع نذورات به ویژه مواد غذایی داغ از ظروف یك بار مصرف استاندارد و دارای مجوز پخش از وزارت بهداشت، استفاده شود.

معاون امور بهداشتی دانشگاه شهید بهشتی با تاكید بر توجه به توصیه‌های سازمان دامپزشكی برای ذبح و قربانی كردن دام به ایسنا گفت: افراد توجه داشته باشند كه هنگام ذبح احشام میان دسته‌های عزاداران یا در محل تكایا و مساجد، محیط را آلوده نكنند. در این زمینه هر سال مكان‌هایی برای ذبح قربانی‌ها از طرف شهرداری مشخص می‌شود و رعایت توصیه‌های سازمان دامپزشكی نیز در این مورد، ضروری است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha