امروزه پیوند اعضا به عنوان عاملی حیات بخش در مبتلایان به نارسائی پیشرفته اعضا مطرح است و بهبود کیفیت زندگی بیماران را به دنبال دارد. پیوند اعضا یکی از کاربردی‌ترین دستاوردهای علم پزشکی در سراسر دنیاست. در سال‌های اخیر به دنبال پیشرفت‌های بوجود آمده در علم پزشكی، شاهد موارد روزافزون پیوند اعضا در كشور هستیم. در شرایطی كه پیوند برای برخی اعضا تنها روش جایگزینی عضو آسیب‌دیده است، درعین حال هزینه‌های زیادی را به بیماران تحمیل می‌كند كه هر كسی قادر به تامین آن نیست. در حال حاضر از میان پیوندهای اعضا انجام شده در كشور تنها پیوند كلیه در فهرست تعهدات بیمه قرار دارد.

دكتر صفاری، مدیر كل برنامه‌ریزی بیمه‌های درمانی وزارت رفاه موضوع پیوند را از اولویت‌های شورای عالی بیمه خدمات درمانی در سال آینده عنوان كرد و گفت: بحث پیوند به عنوان یكی از اولویت‌های شورای عالی بیمه خدمات درمانی در سال آینده در دستور كار قرار می‌گیرد.

مدیركل برنامه‌ریزی بیمه‌های درمانی وزارت رفاه و تامین اجتماعی با بیان این كه در حال حاضر بیمه‌های پایه به پیوند كلیه متعهد هستند؛ گفت: طی دو دهه اخیر رشد و توسعه درعلوم پزشكی منجر به توانمندی متخصصان كشور در انجام انواع پیوندها شده است.

وی خاطرنشان كرد: در حال حاضر پیوند مغز استخوان به عنوان یكی از شیوه‌های درمانی شناخته شده برای درمان سرطان خون، پیوند قلب، ریه، روده، پانكراس و غیره در كشور انجام می‌شود و تا حدود زیادی به افزایش امید حیات و زندگی با ثبات و سالم كمك می‌كند. ما نیز سعی داریم در این حیطه وظیفه بیمه‌های پایه و تكمیلی را مشخص كنیم؛ چرا كه در حال حاضر بیمه‌های تكمیلی در كشور ما پوشش كافی در این قسمت خدمات خود ارایه نمی‌كنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha