قوام نصیری گفت: در صورتیکه اعتبارات کافی وجود داشته باشد هزینه داروهای شیمی درمانی رایگان می‌شود.

سلامت نیوز: قوام نصیری گفت: در صورتیکه اعتبارات کافی وجود داشته باشد هزینه داروهای شیمی درمانی رایگان می‌شود.

محمدرضا قوام نصیری رئیس انجمن رادیوتراپی و آنکولوژی در گفتگو با  باشگاه خبرنگاران، گفت: آبان ماه سال جاری همایش سالیانه کلینیکال آنکولوژی در شیراز برگزار می‌شود، علاوه بر آن این انجمن در قالب 4 سمینار علمی به ارائه مطالب  جدیدتری  پیرامون سرطان خواهد پرداخت، همچنین تغییراتی در مجله انجمن رادیوتراپی و آنکولوژی صورت می‌گیرد.

وی افزود: انجمن رادیوتراپی و آنکولوژی نشستی با شرکت‌های وارد کننده داروهای شیمیایی در روز 26 فروردین ماه سال جاری برگزار می‌کند و در آن بر مسئله حمایت مالی در زمینه داروهای شیمی درمانی می‌پردازد.

رئیس انجمن رادیوتراپی و آنکولوژی با اشاره به شرایط واردات داروهای شیمی درمانی اظهار داشت: از حدود یک سال و نیم پیش تاکنون واردات داروهای شیمی درمانی تغییر پیدا کرده است و هم اکنون داروهای شیمی درمانی از کشورهای اروپایی وارد می‌شود و ورود آن از کشورهای هندوستان و اروپای شرقی صورت می‌گیرد.

قوام نصیری ادامه داد: کمیته‌ای در وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی درخصوص بیماری سرطان تشکیل شده است. این کمیته در صورت وجود اعتبارهای کافی هزینه داروهای شیمی درمانی را رایگان خواهد کرد، هم اکنون 10 درصد هزینه‌های این داروها توسط بیمار پرداخت می‌گردد.

وی با اشاره به شرایط داروهای شیمی درمانی در کشور خاطرنشان کرد: داروهای شیمی درمانی توسط شرکت‌های نسبتاً‌ معتبر در داخل کشور ساخته می‌شود، همچنین دانشکده‌های داروسازی نیز به وسیله فن‌آوری نانو به ساخت این داروها می‌پردازند و هم اکنون تنها ورودی واردات داروهای شیمی درمانی انجمن‌های مربوط به این داروها است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha