سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با تاکید بر اینکه زدوبندهای اقتصادی و سیاسی بیمه‌ها مانع ارایه خدمات مطلوب می‌شوند، گفت: با تجمیع بیمه‌ها، وظایف آنها به طور دقیق‌تر مشخص شده و همه در مجموعه‌ای تحت عنوان بیمه سلامت ایرانیان به ارایه خدمت می‌پردازند.

زدوبندهای اقتصادی و سیاسی بیمه‌ها مانع ارایه خدمات مطلوب می‌شوند

سلامت نیوز: سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با تاکید بر اینکه زدوبندهای اقتصادی و سیاسی بیمه‌ها مانع ارایه خدمات مطلوب می‌شوند، گفت: با تجمیع بیمه‌ها، وظایف آنها به طور دقیق‌تر مشخص شده و همه در مجموعه‌ای تحت عنوان بیمه سلامت ایرانیان به ارایه خدمت می‌پردازند.

محمدحسین قربانی در گفت وگو با خانه ملت، با تاکید بر ضرورت تجمیع بیمه‌ها و تاثیر آن بر اجرای موفقیت آمیز طرح تحول سلامت، افزود: در قانون برنامه پنجم به ضرورت تجمیع بیمه‌ها اشاره شده این در حالی است که تاکنون هیچ اقدام علمیاتی در این خصوص صورت نگرفته است.

نماینده مردم آستانه اشرفیه در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد:‌ متاسفانه در بودجه سال 94 بحث اعتبارات تجمیع بیمه‌ها دیده نشد اما در مجموعه وزارت بهداشت تاکید بر تجمیع بیمه‌ها نهادینه شده و تلاش‌های زیادی برای به نتیجه رسیدن آن صورت می‌گیرد.

این نماینده مردم در مجلس نهم، با بیان اینکه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس پیگیری زیادی برای تجمیع بیمه‌ها انجام داده است، یادآور شد:‌ اگر بیمه‌ها تجمیع شود می توان از هزینه‌کرد اعتبارات اضافی جلوگیری کرد و یک بنگاه بیمه‌ای را جهت حمایت از سلامت راه‌اندازی کرد.

قربانی تصریح کرد: تجمیع بیمه‌ها از سرگردانی بیماران و اقدامات بنگاه‌داری بیمه‌ها جلوگیری می‌کند و به نظر می‌رسد باید هرچه سریع‌تر تا پایان برنامه پنجم توسعه این تجمیع صورت گیرد.

وی با انتقاد از فضای تفکر حاکم در مجموعه بیمه‌ها، افزود: متاسفانه دست‌هایی در مجموعه بیمه وجود دارد که به تجارت بیش از هر خدمت دیگری اهمیت می‌دهند به گونه‌ای که امروزه بیمه‌ها نمی‌توانند به وظیفه اصلی خود بپردازند و به بحث بنگاه‌داری و تجارت مشغول‌ هستند که این مهم برخلاف وظیفه ذاتی بیمه‌ها است.

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، گفت: با تجمیع بیمه‌ها، وظایف آنها به طور دقیق‌تر مشخص شده و همه در مجموعه‌ای تحت عنوان بیمه سلامت ایرانیان به ارایه خدمت می‌پردازند و از زدوبندهای اقتصادی و سیاسی دور می‌شوند، به همین ترتیب می‌تواند خدمات سلامت را بهتر پشتیبانی کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha