رئیس کمیته آموزش و پرورش کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس از بررسی جزئیات لایحه نظام رتبه بندی معلمان در جلسه دوشنبه هفته آینده کمیسیون متبوع خود با مسئولان آموزش و پرورش خبر داد وگفت: این لایحه آنطور که معلوم است دارای ابهاماتی است که باید با بررسی دقیق‌تر این ابهامات رفع شود.

ابهام در چگونگی افزایش حقوق فرهنگیان

سلامت نیوز: رئیس کمیته آموزش و پرورش کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس از بررسی جزئیات لایحه نظام رتبه بندی معلمان در جلسه دوشنبه هفته آینده کمیسیون متبوع خود با مسئولان آموزش و پرورش خبر داد وگفت: این لایحه آنطور که معلوم است دارای ابهاماتی است که باید با بررسی دقیق‌تر این ابهامات رفع شود.

عطاء الله سلطانی صبور در گفت وگو با خانه ملت، درخصوص لایحه نظام رتبه بندی معلمان، با بیان اینکه وزارت آموزش وپرورش هنوز این لایحه را به مجلس ارائه نکرده است، گفت: تنها در جلسه روز گذشته کمیسیون آموزش وتحقیقات مجلس، وزیر آموزش وپرورش به این نکته اشاره کرد که در کمیسیون اجتماعی دولت کلیات این لایحه به تصویب رسیده است.

نماینده مردم رزن در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: مقرر شد که دوشنبه هفته آینده جلسه ‌‌ای میان نمایندگان کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با مسئولان آموزش و پرورش دراین رابطه تشکیل شود تا محتویات این لایحه به طور دقیق بررسی شود.

وی تاکید کرد: البته در جلسه روز گذشته، وزیر به مشکلات وزارتخانه و برنامه های پیش رو در سال جاری نیزاشاره کرد؛ همچنین مهم ترین مسئله مورد اشاره نمایندگان در نشست با فانی بحث معیشت فرهنگیان و پرداخت حقوق این قشر ازجامعه بود، البته به بررسی نظام رتبه بندی و پرداخت هماهنگ معلمان به طور دقیق تری پرداخته شود.

سلطانی صبور با بیان اینکه یکی از موارد در لایحه نظام رتبه بندی معلمان افزایش 160 تا 600 هزارتومانی حقوق معلمان ازسال تحصیلی جدید است، تصریح کرد: همانطور که پیشترهم اشاره شد، جزئیات این لایحه هنوز به طور دقیق مشخص نیست و معلوم نبوده که این افزایش حقوق شامل چه افرادی می شود، به عبارت بهتر فرهنگیان باید چه شرایطی برای افزایش حقوق داشته باشند.

رئیس کمیته آموزش و پرورش کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، گفت: به طورحتم اگر آموزش و پرورش این لایحه را به مجلس ارائه نکند، نمایندگان طرح دو فوریتی نظام رتبه بندی معلمان را دراین زمینه پیگیری می کنند، زیرا تا آغاز سال تحصیلی جدید نظام رتبه بندی معلمان باید تعیین تکلیف شود.

لازم به ذکر است، لایحه نظام رتبه بندی معلمان که قرار بود درسال گذشته به مجلس ارائه شود، پس ازیک وقفه یکساله به سال جدید موکول شد و هنوزهم این لایحه درراه مجلس است، اما آن طور که شنیده می شود، نظام رتبه بندی معلمان ازسال تحصیلی جدید در وزارتخانه آموزش و پرورش اجرا می شود، هرچند که به گفته فانی کلیات این لایحه دردولت به تصویب رسیده است، اما جزئیات آن هنوز حتی برای مجلس و نمایندگان کمیسیون آموزش و تحقیقات مشخص نشده و معلوم نیست که افزایش حقوق شامل چند درصد ازمعلمان می شود، به بیان روشن تر دغدغه معیشتی معلمان در حال حاضر مرتفع نشده و فرهنگیان منتظر هستند که جزئیات آن بیشتر مشخص شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha