معاون رییس جمهوری و رییس سازمان حفاظت محیط زیست ، حل مشکل ریزگردها را نیازمند مشارکت جمعی کشورهای منطقه و بویژه کشورهایی عنوان کرد که منشاء اصلی این ریزگردها هستند.

سلامت نیوز: معاون رییس جمهوری و رییس سازمان حفاظت محیط زیست ، حل مشکل ریزگردها را نیازمند مشارکت جمعی کشورهای منطقه و بویژه کشورهایی عنوان کرد که منشاء اصلی این ریزگردها هستند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا، معصومه ابتکار در بدو ورود به کرمانشاه اظهار کرد: منشاء اصلی کانون ریزگردها در کشورهای همسایه و حوزه خلیج فارس قرار دارد که این قبیل کشورها نیز متاسفانه از امنیت و ثبات لازم برای اعزام تیمهایی برای مذاکره به منظور یافتن راه حل برخوردار نیستند.

وی ادامه داد: هم اکنون تنها باید صبر کرد تا پس از ثبات نسبی در کشورهای منطقه بتوانیم با دولتهای آنان برنامه ای جامع برای مهار کانون ریزگردها تدوین و به سمت عملیاتی نمودن آنها حرکت کنیم.

ابتکار افزود: متاسفانه از برخی کشورهای آفریقایی نیز که دچار خشکسالی شده اند شاهد ورود ریزگرد به کشورمان هستیم که مجموع این شرایط و برای رفع مشکل ریزگردها، کمک و همکاریهای بین المللی و منطقه ای را می طلبد.

رییس سازمان حفاظت محیط زیست در ادامه افزود: همچنین قرار شده بود که سازمان ملل متحد برای رفع مشکل ریزگردها صندوق حمایت مالی تشکیل دهد که تاکنون محقق نشده است.

وی در ادامه از مصوبه دولت در سال گذشته و تخصیص اعتباراتی به منظور مهار کانونهایی که منشاء داخلی دارند خبر داد و گفت: یکسری برنامه های بلندمدت در دست طراحی و اجراست تا با همکاری وزارتخانه های کشور و بهداشت و درمان و همچنین سازمان جنگلها و مراتع اقدامات لازم صورت گیرد.

ابتکار در پایان ابراز امیدواری کرد تا با انجام برنامه های در دست اقدام در داخل کشور و همچنین همکاریهای منطقه ای، بزودی شاهد رفع این مشکل که در مناطق غربی نظیر استان کرمانشاه از نمود بیشتری برخوردار است، باشیم.

دیدار با آیت الله مصطفی علما نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه، دیدار با کارکنان محیط زیست استان، دیدار با استاندار و معاونین وی، نشست با سازمانهای مردم نهاد حوزه محیط زیست، بازدید از سایت بازیافت زباله های خانگی (سراب قنبر) حضور در نشست شورای اداری و کنفرانس مطبوعاتی با خبرنگاران از جمله برنامه های سفر یک روزه رییس سازمان حفاظت از محیط زیست به کرمانشاه است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha