دوشنبه ۱۷ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۵
کد خبر: 143449

رییس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران گفت: بر اساس پیش بینی کارشناسان احتمال وجود آفت موسوم به مگس سفید در شهر تهران از نیمه اردیبهشت ماه سال جاری وجود دارد.

سلامت نیوز: رییس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران گفت: بر اساس پیش بینی کارشناسان احتمال وجود آفت موسوم به مگس سفید در شهر تهران از نیمه اردیبهشت ماه سال جاری وجود دارد.

رحمت اله حافظی در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه سال گذشته نیز این نوع آفت در شهر تهران وجود داشت افزود: در سال گذشته اقدامی برای کاهش جمعیت و تراکم مگس سفید انجام شد.

وی با اشاره به انجام تمهیدات لازم برای رفع مشکل مگس سفید از شهر تهران گفت: آب شویی برگ درختان و استفاده از چسب محیطی بر تنه درختان از تمهیداتی بود که بدون ایجاد آلودگی محیط زیست، به کاهش تعداد این آفت منجر شد.

حافظی اقدام انجام شده برای کاهش تعداد مگس سفید را مداخله گرایانه دانست و خاطر نشان کرد: در مقابل این پدیده نمی توان اقدام پیشگیرانه ای انجام داد.

رییس شورای اسلامی شهر تهران ایجاد این پدیده را براثر رویه های غلط کشاورزی و خطای گذشته عنوان کرد.

وی تاکید کرد: تخم گذاری هایی که در سال های گذشته توسط مگس سفید انجام شده در مناطق غربی استان تهران به بار نشسته و حضور حجمی این آفت در پایتخت دیده خواهد شد.

وی افزود: در صورت تغییرات آب و هوایی و بارندگی حضور مگس سفید در شهر تهران به حداقل می رسد.

حافظی با بیان اینکه کارشناسان باید در این خصوص بررسی های لازم را انجام دهند گفت: اقدام کارشناسی مجموعه های مرتبط وزارت جهاد کشاورزی و مراکز تحقیقاتی و آموزشی وابسته به این سازمان برای آموزش کشاورزان درخصوص نحوه استفاده از سموم و کودهای شیمیایی نیز در کاهش آفت مگس سفید موثر است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha