فصل بهار فصل روییدن گل بابونه و بهار نارنج است، دمنوش‌های این دو گیاه دارویی که از همان آغازین روزهای فروردین با عطری خوش شروع به روییدن و گل دادن می‌کنند، علاوه بر هزاران خاصیتی که دارد آرامش را نیز به شما هدیه می‌کند.بابونه گیاهی معطر و بادوام است که به ارتفاع حدود ۳۰ تا۴۰ سانتی‌متر و گاهی تا ۶۰ سانتی‌متر رشد می‌کند و منبع غنی از آنتی اکسیدان‌های مختلف است.

سلامت نیوز:فصل بهار فصل روییدن گل بابونه و بهار نارنج است، دمنوش‌های این دو گیاه دارویی که از همان آغازین روزهای فروردین با عطری خوش شروع به روییدن و گل دادن می‌کنند، علاوه بر هزاران خاصیتی که دارد آرامش را نیز به شما هدیه می‌کند.بابونه گیاهی معطر و بادوام است که به ارتفاع حدود ۳۰ تا۴۰ سانتی‌متر و گاهی تا ۶۰ سانتی‌متر رشد می‌کند و منبع غنی از آنتی اکسیدان‌های مختلف است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه ایران،گیاه بابونه شیرازی گیاهی است که برای از بین بردن التهاب معده، اسپاسم معده و تسکین زخم‌های گوارشی مفید است و برای  افرادی که دچار بیماری‌های کبدی و گوارش هستند فرآورده‌ها و گیاهان دارویی که اثر ضد نفخ دارند، بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرند. دمنوش این گیاه  علاوه بر دارا بودن خواص درمانی فراوان، از دیرباز به خاطر عطر و بوی خوش آن نیز مورد توجه بسیاری بوده است. همچنین نوشیدن چای بابونه بطور منظم از پیشرفت بیماری دیابت، آسیب کلیه‌ها، ایجاد اختلال در سیستم عصبی و کاهش قدرت بینایی جلوگیری می‌کند.


 دمنوش بابونه برای تقویت سیستم ایمنی بدن نیزمفید است و عفونت‌های ناشی از سرماخوردگی را از بین می‌برد ضمن آنکه برای رفع گرفتگی‌های عضلانی و نیز گرفتگی‌های قاعدگی در زنان مفید است.  چای بابونه مسکنی فوق‌العاده برای سردرد، میگرن، دندان درد و درد‌های عصبی است،  بخور گل بابونه جهت بهبود آکنه و جوش‌های صورت نیز توصیه ‌شده است.
 بهار نارنج در فصل بهار در مناطق جنوبی کشور جلوه‌گری می‌کند عطرش را می‌توان در کوچه و خیابان‌های شهرهایی همچون کرمان و شیراز  احساس کرد. بهار نارنج دمنوشی مناسب و آرامش بخش است که طبیعتی گرم دارد. اشتهاآور و  برای ضعف اعصاب مفید است. برای درمان تپش‌های ناگهانی قلب مؤثر است. نارنج دافع صفراست و سلول‌های کبدی را به کار و فعالیت واداشته و ضعف و نارسایی آن را درمان می‌کند.
 این دم کرده برای معالجه تورم گلو و همچنین درمان درد سینه و سردرد بسیار مفید است. ضد یبوست نیز است. این دم کرده خاصیت ضد میکروبی و ضد باکتریایی نیز دارد.
شما می‌توانید این دوگیاه خوش عطر بهاری را با هم درست کنید و اگر تپش نامنظم قلب، تشویش و اضطراب‌های فصلی دارید با خوردن یک فنجان از مخلوط این دو گیاه، اضطراب را در خود از بین ببرید  و همچنین اگر مشکل کم‌خوابی یا بی‌خوابی دارید، این  چای  را بنوشید.

مواد لازم

‌ بابونه شیرازی:
 یک و نیم قاشق مرباخوری
بهارنارنج:
یک و نیم قاشق مرباخوری
آب: دو لیوان

طرز تهیه

دم کرده گل بابونه و گل بهار نارنج بدین صورت تهیه می‌شود که محتویات گل بابونه و گل بهار نارنج را در قوری ریخته و به آن معادل 2 لیوان آب اضافه کنید، مدت زمان 35 دقیقه لازم است تا دم بکشد سپس دم کرده  شما آماده است.  این دمنوش را می‌توانید مانند سایر دمنوش‌ها با لیموترش و یا عسل نوش جان کنید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha