دوشنبه ۱۷ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۵
کد خبر: 143468

تلاش برای حفظ زیبایی و زیباتر شدن خوب است اما همیشه نتیجه دلخواهی نمی‌دهد. بسیاری از عمل‌ها و عادت‌های زیبایی مطمئن و بی‌خطر نیستند. آنها می‌توانند خطرناک‌تر از آنچه تصور می‌کنید، باشند. زیبا باشید اما خطر نکنید.

زیبایی‌های پرخطر

سلامت نیوز:تلاش برای حفظ زیبایی و زیباتر شدن خوب است اما همیشه  نتیجه دلخواهی نمی‌دهد. بسیاری از عمل‌ها و عادت‌های زیبایی مطمئن و بی‌خطر نیستند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ویژه نامه ایران بانو،ضمیمه روزنامه ایران، آنها می‌توانند خطرناک‌تر از آنچه تصور می‌کنید، باشند. زیبا باشید اما خطر نکنید.


کراتینه مو / اگر موهای زبر و فر دارید و بخواهید آنها را به روش طبیعی صاف کنید آرایشگرها به شما پیشنهاد کراتینه می‌دهند. موهای صاف جذاب است اما مواد شیمیایی مورد استفاده برای صاف کردن مو به روش کراتینه باعث ایجاد حساسیت می‌شود و مشکلات تنفسی ایجاد می‌کند.


سوراخ کردن گوش / اگر هر کسی به شما پیشنهاد داد که گوش‌هایتان را به شیوه سنتی و با سوزن در خانه سوراخ کند وسوسه نشوید. سوراخ کردن گوش به روش خانگی ممکن است باعث عفونت، انسداد و التهاب گوش شود. حتی اگر کسی تجربه موفقی در این زمینه داشت این احتمال را بدهید که در مورد شما نتیجه خوبی نداشته باشد.


برداشتن ابرو با وکس / برداشتن ابرو با وکس به فولیکول‌های مو  آسیب می‌زند. وکس داغ، مو را می‌سوزاند و این احتمال بسیار وجود دارد که پوست حساس ابرو نیز با موها بسوزد.


برنزه شدن / برنزه شدن در فصل بهار و تابستان بسیار هوس انگیز است بویژه به این دلیل که بسیار برای آن تبلیغ می‌شود. برای برنزه شدن به وسیله نور مستقیم آفتاب و با استفاده از مواد شیمیایی خطرناک و یا سولاریوم  احتمال ایجاد سرطان پوست را نیز  درنظر بگیرید. اگر این عادت همیشگی شما در فصل‌های گرم است  بهتر است بدانید که خطر ابتلا به سرطان را تا 55 درصد در خودتان بالا می‌برید.


 لوازم آرایشی مشترک / لوازم آرایشتان را با کسی شریک نشوید و در فروشگاه‌ها تسترها را جز روی بخش کوچکی از پوست دستتان برای آرایش استفاده نکنید. جرم و عفونت  به راحتی  منتقل می‌شود و باعث حساسیت‌های پوستی و بیماری‌های عفونی  می‌شود.


شکم‌بندهای لاغری / کم کردن کالری اضافه و غیر مفید اتفاقی نیست که با شکم بند برایتان رخ بدهد. بهتر است اگر واقعاً احساس می‌کنید چربی‌های اضافه دارید در روش تغذیه تحولی ایجاد کنید و به فکر ورزش مناسب باشید.  شکم بندها مانع اکسیژن‌رسانی به پوست می‌شوند، تنفس را برایتان مشکل می‌کنند و احساس ناخوشایندی در شما ایجاد می‌کنند.  آیا واقعاً باید لاغر شوید چون سلامت نیستید، شکم‌بند کمکی به شما نمی‌کند و بیشتر سلامتی‌تان را به خطر می‌اندازند.


لایه‌برداری پوست / لایه‌برداری پوست برای از بین بردن سلول‌های مرده پوست روش مناسبی است اما اگر بیش‌از اندازه به فکر استفاده از لایه‌برداری و اسکراب پوست باشید. دچار وسواس می‌شوید، پوستتان را حساس و ملتهب و پیر می‌کنید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha