مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران تعهد این سازمان را در سال ۹۴،تهیه خون سالم و کافی برای نیازمندان به این ماده حیات‌بخش و تکمیل چرخه انتقال خون در تمام مراحل طب انتقال خون عنوان کرد.

سلامت نیوز: مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران تعهد این سازمان را در سال ۹۴،تهیه خون سالم و کافی برای نیازمندان به این ماده حیات‌بخش و تکمیل چرخه انتقال خون در تمام مراحل طب انتقال خون عنوان کرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، علی اکبر پورفتح الله به مناسبت 18 فروردین روز جهانی سلامت پیامی صادر کرد.

متن پیام به شرح زیر است: «توسعه، فرآیند همه جانبه و پویایی است که با توجه به تمام جنبه های زندگی، رفاه کامل مردم را تضمین می نماید. در این مسیر بهره برداری از استعدادها و توانایی های شهروندان اجتناب ناپذیر است.

توسعه اقتصادی بدون در نظر گرفتن رفاه و سرزندگی انسان ها به توسعه پایدار منتهی نخواهد شد و در این راه سلامت شهروندان ضامن رفاه و سر زندگی در جامعه است. به همین دلیل جامعه جهانی، ارتقای سلامت و کاهش فقر را به عنوان دو محور اصلی اهداف خود برای هزاره سوم برگزیده و سلامت را مجموعه‌ای از تندرستی، آرامش ذهنی و رفاه اجتماعی تعریف نموده است .

با توجه به تاکید ویژه‌ای که در آموزه های دینی و ملی ایران در خصوص جایگاه ویژه شهروندان وجود دارد، تلاش برای خلق روز های مملو از سلامت برای همه افراد جامعه وظیفه خطیری است که همه در به ثمر رساندن آن سهیم هستند. بی شک دستیابی به این مقصود تنها با تلاش یک جانبه در بهبود شرایط جسمی شهروندان میسر نخواهد بود و همکاری های بین بخشی برای ارتقاء سلامت شهروندان ضروری به نظر می‌رسد.

 سازمان انتقال خون ایران نیز به عنوان بخشی از نظام سلامت خود را موظف به پیمودن این مسیر و بکار بستن همت خویش برای خلق روزهای مملو از نشاط و شور در جامعه می‌داند.

 تعهد سازمان انتقال خون ایران برای سال 1394 به تبع بیش از 40 سال تلاش این مجموعه خدماتی – بهداشتی تهیه خون سالم و کافی برای نیازمندان به این ماده حیات بخش خواهد بود. از سوی دیگر این سازمان در نظر دارد که با تکمیل چرخه انتقال خون تمام مراحل طب انتقال خون را بیش از پیش تحت کنترل و پایش دقیق قرار دهد و با ارتباط بیشتر با فعالان در بخش های درمانی، مصرف غیر ضروری خون و فرآورده‌های خونی را کاهش داده و مصرف این ماده حیات بخش را در درمان بیماران بهینه نماید.

نیل به این مقصود نیازمند توجه بیشتر به ظرفیت‌های جامعه و راهبرد سازی براساس خرد جمعی است. این مسیر جز با تغییر نگرش در راهبرد سازی نظام سلامت میسر نخواهد شد. تغییر جایگاه شهروندان کشور از مصرف کنندگان خدمات نظام سلامت به راهبرد سازان سلامت کشور، امری حیاتی برای رسیدن به توسعه پایدار است.

 سازمان انتقال خون ایران در آستانه 18 فروردین روز سلامت تعهد خود را به حفظ دستاوردهای گذشته و رسیدن به افق های مطلوب آینده اعلام نموده در این راه تمام اندیشمندان کشور را به نقد سازنده و ارائه اندیشه پویا در زمینه طب انتقال خون دعوت می‌کند.»

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha