بان کی مون دبیرکل سازمان ملل متحد می گوید تغییرات آب و هوایی به اندازه جنگ برای آینده جهان خطرناک است.

هشدار دبیرکل سازمان ملل درباره تغییرات آب و هوایی

به گزارش سلامت نیوز به نقل از بی بی سی، آقای بان در اولین سخنرانی رسمی خود درباره تغییرات زیست محیطی، نسبت به تبدیل این موضوع به علت جنگ میان در کشورها در آینده هشدار داد.

او همچنین از ایالات متحده به عنوان بزرگ ترین تولیدکننده گازهای گلخانه ای در جهان خواست تا در زمینه مقابله با تغییرات آب و هوایی پیشرو باشد.

به گفته آقای بان او قصد دارد ضرورت مقابله با این چالش زیست محیطی را در دیدار با رهبران گروه هشت در تابستان آینده مطرح کند.

سازمان ملل متحد همچنین قرار است کنفرانسی بین المللی را در این زمینه دسامبر آینده در بالی اندونزی برگزار کند.

بان کی مون که جمع دانش آموزان حاضر در نشستی در سازمان ملل متحد صحبت می کرد نسل خود را در حفاظت از محیط زیست بی مبالات نامید ولی نیست به ایجاد تعییرات مثبت ابراز امیدواری کرد.

او گفت: "بخش عمده ای از فعالیت های سازمان ملل متحد به پیشگیری و پایان دادن به درگیری ها اختصاص دارد ولی بحران آب و هوایی و روند گرمایش زمین سیاره ما و بشریت را به همین اندازه تهدید می کند."

آقای بان همچنین نسبت به آسیب پذیری بیشتر ساکنان فقیر آفریقا و کشور-جزیره های کوچک نسبت به تغییرات آب و هوایی هشدار داد.

به گفته او این تغییرات در آینده با ایجاد قحطی و خشکسالی و راه انداختن سیل های بزرگ زمینه ساز درگیری های جدیدی در میان کشورها خواهد شد.

آقای بان همچنین نسبت به اهمیت تببین یک نظام هماهنگ بین المللی برای جایگزینی پیمان زیست محیطی کیوتو در مدت انقضای آن در سال 2012 تاکید کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha