سه‌شنبه ۱۸ فروردین ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۳

مرکز تاب‌آوری بحران شهر تهران که با هدف کمک به کاهش خطرپذیری و مدیریت بحران در سطح محلی و ملی طراحی شده با حضور رئیس سازمان مدیریت بحران کشور و جمعی از مسئولان و متخصصان این حوزه افتتاح شد.

سلامت نیوز:مرکز تاب‌آوری بحران شهر تهران که با هدف کمک به کاهش خطرپذیری و مدیریت بحران در سطح محلی و ملی طراحی شده با حضور رئیس سازمان مدیریت بحران کشور و جمعی از مسئولان و متخصصان این حوزه افتتاح شد.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه  ایران، اسماعیل نجار رئیس سازمان مدیریت بحران کشور در نشست درس‌های جهانی برای تاب‌آوری شهرها در برابر بحران با تأکید بر اهمیت موضوع تاب‌آوری شهرها و مفهوم گسترده آن به تغییرات جمعیتی کشور و لزوم توجه به این تغییرات در برنامه‌ریزی اشاره کرد و گفت: حادثه را باید باور کرد و مدیریت بحران و پیشگیری را وارد زندگی روزمره خود کنیم.وی افزود: وقتی گرد و غبار اهواز را درنوردید، همه رسانه‌ها و مسئولان به جنب و جوش افتادند، اما بعد از فروکش کردن گرد و غبار دیگر خبری نشد.


وی افزود: در ژاپن وقتی حادثه‌ای رخ می‌دهد، مردم آموزش دیده‌اند و می‌دانند که چطور با چادر خودرو برای خود سرپناه ایجاد کنند.
معاون وزیر کشور با اشاره به اینکه بیش از 75 درصد جمعیت کشور شهرنشین شده اند، گفت: موضوع تاب‌آوری شهرها بخصوص در تهران و کلانشهرها حائز اهمیت است. از وقوع حادثه نمی‌توان جلوگیری کرد، اما می‌توان با تدبیر، تلاش، اندیشه و به‌کارگیری دانش در همه ابعاد و جلب مشارکت مردم خسارت‌های ناشی از حوادث را کاهش داد. وی با قدردانی از اقدام‌های اخیر مدیریت بحران در تهران گفت: دولت و شهرداری تهران هر دو به موضوع نوسازی بافت‌های فرسوده توجه دارند. در کشور نیز تاکنون قریب به یک میلیون و 700 واحد روستایی در کشور بازسازی و نوسازی شده و سالانه نوسازی 200 هزار واحد دیگر نیز در دستور کار دولت است.
دکتر احمد صادقی رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران نیز در حاشیه این برنامه با اشاره به تصویب سند جهانی چشم‌انداز 15 ساله کاهش مخاطرات گفت: این مرکز در اجرای برنامه دوم پنج ساله شهرداری تهران با هدف بهره‌گیری از تجربیات موفق دنیا در موضوع تاب‌آوری و عضویت تهران در این کمپین جهانی راه‌اندازی شده و نخبگان دستاوردهای موفق دنیا را بومی‌سازی کرده و به صورت الگو و نمونه در کلانشهرها استفاده می‌شود.


 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha