وزیر بهداشت با انتقاد از خروج دانشجویان علوم پزشکی از کشور و انتقال آنها به دانشگاه‌های نامعتبر کشورهای دیگر گفت: چرا باید فرزندان ایرانی به دلیل تحصیل مجبور به ترک کشور شوند و در دانشگاه‌های امارات، ترکیه، مالزی و... تحصیل کنند.

سلامت نیوزوزیر بهداشت با انتقاد از خروج دانشجویان علوم پزشکی از کشور و انتقال آنها به دانشگاه‌های نامعتبر کشورهای دیگر گفت: چرا باید فرزندان ایرانی به دلیل تحصیل مجبور به ترک کشور شوند و در دانشگاه‌های امارات، ترکیه، مالزی و... تحصیل کنند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ، دکتر سیدحسن هاشمی در مراسم معارفه معاون آموزشی با اشاره به انتخاب دکتر ضیایی به عنوان رییس سازمان هلال‌احمر کشور گفت: بعد از اینکه دکتر فرهادی رای اعتماد مجلس را کسب کردند و به عنوان وزیر علوم انتخاب شدند، رییس جمهور علاقه‌مند بودند یک نفر از نظام سلامت سکاندار سازمان هلال‌احمر باشد. ما تلاشمان این بود که فرد دیگری انتخاب شوند اما قرعه به نام دکتر ضیایی در آمد.

وی ادامه داد: در طول یک سال و نیم گذشته دکتر ضیایی کمک و تلاش زیادی کردند اما ما به دلیل اینکه درگیر طرح تحول نظام سلامت بودیم، به حوزه آموزش و پژوهش کم لطفی کردیم. در مورد انتقال دکتر ضیایی به هلال‌احمر باید گفت که این امر می‌تواند باعث هم‌افزایی وزارت بهداشت و سازمان هلال‌احمر باشد.

وزیر بهداشت ضمن تشکر از لاریجانی به دلیل قبول این مسؤلیت اظهار کرد: امیدواریم شاهد تحول زیادی در حوزه آموزش پزشکی باشیم. در شروع کار دولت، از دکتر لاریجانی دعوت کردیم در وزارت بهداشت همکاری کنند اما ایشان تصمیم گرفتند در دانشگاه آزاد مشغول به فعالیت باشند. در حوزه آموزش پزشکی کارهای زیادی بر زمین مانده است و نمی‌توانیم در کشور شاهد پیشرفت باشیم بدون اینکه به آموزش و پژوهش توجه کنیم.

دکتر هاشمی با تاکید بر اینکه حوزه آموزش پزشکی یک حوزه آسیب دیده است، گفت: البته این نظر من است و ممکن است برخی مخالف این امر باشند اما به نظر من به دلیل گسترش بی‌رویه واحدهای آموزش پزشکی که در آن زمان عدم توسعه عادلانه آموزش مسبب این گسترش بود و همچنین توسعه پژوهش باعث آسیب آموزش پزشکی شد.

وی در ادامه با انتقاد از خروج دانشجویان ایرانی و انتقال آنها به دانشگاه‌های نامعتبر دیگر گفت: این خیلی بد است که فرزندان ایرانی مجبور به ترک کشور شوند. باید نگاه بلندتری در این زمینه داشته باشیم و کشور در منطقه در زمینه پزشکی حضور پیدا کند. باید دانشگاه‌ها در بخش بین‌الملل توسعه پیدا کنند. چرا باید دانشجویان ایرانی در دانشگاه‌های کشورهایی مثل امارات، اوکراین، ترکیه، مالزی و... تحصیل کنند و هنگامی که به کشور بازمی‌گردند با مشکل مواجه شوند. باید برای این امر چاره‌ای اساسی اتخاذ کنیم.

وزیر بهداشت با بیان اینکه گام چهارم طرح تحول نظام سلامت، آموزش است، اظهار کرد: باید بین حوزه آموزش با حوزه‌های پژوهش، درمان و بهداشت هماهنگی ایجاد شود. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha