سه‌شنبه ۱۸ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۶
کد خبر: 143515

ژاپنی ها موهای بلند و براق و یونانی ها پوستی به رنگ زیتون دارند که همیشه شاداب است. اما این زیبایی را چگونه به دست می آورند؟ ملل مختلف شیوه های مختلفی برای حفظ سلامت پوست و زیبایی دارند که در ادامه به بخشی از آن اشاره می شود.

رازهای زیبارویی

سلامت نیوز:ژاپنی ها موهای بلند و براق و یونانی ها پوستی به رنگ زیتون دارند که همیشه شاداب است. اما این زیبایی را چگونه به دست می آورند؟ ملل مختلف شیوه های مختلفی برای حفظ سلامت پوست و زیبایی دارند که در ادامه به بخشی از آن اشاره می شود.

شیلی:

زنان این کشور، برای حفظ شادابی پوست خود از انگور قرمز استفاده می کنند که سرشار از آنتی اکسیدان است. آن ها ترکیب یک پیمانه انگور له شده و ۲ قاشق غذاخوری آرد سفید را روی صورت می مالند و پس از ۱۰ دقیقه می شویند. این میوه خستگی پوست را برطرف می کند و باعث شادابی آن می شود.

جمهوری دومینیکن:

اگر به ناخن های یک زن دومینیکایی توجه کنید، متوجه می شوید که ناخن های سالمی دارد. آن ها سیر تازه رنده شده را به لاک بی رنگ ناخن اضافه می کنند و روی ناخن می گذارند. بوی سیر پس از چند روز کم می شود. سیر دارای خواص تقویت کننده است و به طور طبیعی خاصیت ضد باکتریایی دارد.

استرالیا:

زنان بومی استرالیا، از عصاره گیاه بومادران برای پیشگیری از ترک پوست استفاده می کنند. این عصاره مرطوب کننده است و علاوه بر آن خاصیت ضدالتهابی نیز دارد.

مصر:

ملکه کلئوپاترا با گرفتن حمام شیر، پوست خود را نرم و عاری از سلول های مرده می کرد.

فرانسه:

زنان این کشور به طور هفتگی برای پاکسازی پوست وقت می گذارند. هر هفته ماسک تهیه شده از گیلاس و دانه انار له شده را به مدت ۶ دقیقه به صورت می مالند تا پوست علاوه بر روشن شدن با کمک آنزیم های طبیعی سفت شود.

یونان:

یونانی ها دارای پوستی کم رنگ اما با ملانین کافی هستند. علت شادابی پوست آنها، اتخاذ برنامه غذایی مدیترانه ای سرشار از ماهی، اسید چرب امگا۳ و ۶ و میوه ها و سبزیجات است که آنتی اکسیدان و ویتامین های مورد نیاز پوست را تامین می کند. علاوه بر آن، یونانی ها معتقدند که روغن زیتون نیز نقش مهمی در حفظ سلامت پوست دارد.

ایتالیا:

زنان ایتالیایی برای شادابی موها از ترکیب ماست و روغن زیتون به عنوان نرم کننده استفاده می کنند. پروتئین موجود در ماست، به آرامی مو را تغذیه و نرم می کند. برای تهیه این ماسک، یک پیمانه ماست را با یک قاشق غذاخوری روغن زیتون مخلوط کنید و به موهای شسته شده بمالید. پس از ۵ دقیقه با آب خنک بشویید.

ژاپن:

مردم ژاپن از نوعی جلبک دریایی که منبع غنی ید است، برای رشد سالم مو استفاده می کنند. علاوه بر آن، جلبک منبع غنی مواد معدنی دیگری است که در تقویت مو موثر است؛ از جمله روی، آهن، سلنیوم و مس. زنان ژاپنی یا جلبک «نوری» را می خورند یا می جوشانند و به موهای خود می مالند.

اسپانیا:

در اسپانیا برای آشکار کردن رنگ موها، آن را با آب زغال اخته می شویند، پس از شامپو کردن و شستن در مرحله آخر، موها رابا مخلوطی از یک چهارم پیمانه آب و یک چهارم پیمانه آب زغال اخته می شویند. با قرار گرفتن در نور خورشید، آب زغال اخته رنگ مو را آشکار می کند. اما اگر موهای روشن دارید، به جای آب زغال اخته از آب لیمو استفاده کنید تا موها صورتی رنگ نشود.

سوئد:

برنامه غذایی سرشار از میوه توتی تازه غنی از آنتی اکسیدان و ماهی کباب شده راز سلامت و شادابی پوست زنان این کشور است. آب معدنی را با کیسه چای سبز یا سفید بجوشانید و بگذارید یخ بزند و به عنوان تونر از آن استفاده کنید. سونا نیز مفید است. گرمای خشک سموم بدن را دفع می کند. نمک سنگ، کمی روغن زیتون و ۱۰قطره روغن اوکالیپتوس را با هم مخلوط کنید و به تمامی بدن بمالید و با آب ولرم حمام کنید.

منبع:روزنامه خراسان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha