سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: نظام رتبه‌بندی فرهنگیان از جمله بندهای ذکر شده در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و یکی از 6 رکن مورد نظر مقام معظم رهبری در سیاست‌های کلی علم و فناوری است.

سلامت نیوز:سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: نظام رتبه‌بندی فرهنگیان از جمله بندهای ذکر شده در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و یکی از 6 رکن مورد نظر مقام معظم رهبری در سیاست‌های کلی علم و فناوری است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از پانا، قاسم جعفری اظهار داشت: اجرای قانون نظام رتبه بندی مطمئن در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و سیاست‌های کلی علم و فناوری آمده است و با توجه به اینکه این قانون مصوب شده اجرای آن الزام و ضروری است.  

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: تلاش مجلس تکمیل هرچه بیشتر این قانون و رفع عیوب موجود است و لازم به ذکر است این قانون شامل همه فرهنگیان خواهد شد و به درصد خاصی تعلق ندارد و لذا نگرانی عده‌‌ای از فرهنگیان در این خصوص بی مورد است.  

وی ادامه داد: مجلس بر نحوه اجرای این قانون نظارت مستمر خواهد داشت و ضمن جلسه‌ای که با دکتر فانی وزیر آموزش و پرورش داشته‌ایم مقرر شد جلسه دیگری طی هفته آینده نیز با کمیسیون آموزش و تحقیقات برگزار شود تا با حضور مسئولین مرتبط این موضوع به صورت کارشناسی‌تر بررسی شود. 

جعفری یادآور شد: عده‌ای از فرهنگیان در خصوص ارتباط نظام رتبه ‌بندی با پایه حقوق خود ابراز نگرانی کرده‌اند که این دو موضوع از یکدیگر جدا است و اعمال نظام رتبه‌بندی هیچ تأثیری در پایه حقوق فرهنگیان نخواهد داشت ضمن اینکه نظام رتبه‌بندی توجه ویژه‌ای به ارتقاء وضعیت معیشتی و شغلی فرهنگیان دارد.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha