سه‌شنبه ۱۸ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۷
کد خبر: 143524

یک کارشناس حوزه بهداشت و سلامت با تأکید بر اینکه وضعیت بهداشت در حوزه سلامت جایگاه خوبی ندارد، گفت: وزارت بهداشت در طرح تحول سلامت کمترین توجه را به بحث بهداشت داشته در حالی که سرمایه گذاری در این بخش می تواند مشکلات درمان را کم کند.

سلامت نیوز:  یک کارشناس حوزه بهداشت و سلامت با تأکید بر اینکه وضعیت بهداشت در حوزه سلامت جایگاه خوبی ندارد، گفت: وزارت بهداشت در طرح تحول سلامت کمترین توجه را به بحث بهداشت داشته در حالی که سرمایه گذاری در این بخش می تواند مشکلات درمان را کم کند.

محمد شریفی مقدم در گفت و گو با پانا، با بیان اینکه فضای بهداشت با درمان متفاوت است، اظهار داشت: خدماتی که مردم در حوزه سلامت دریافت می کنند در سه سطح بهداشت، درمان و پیشگیری و خدمات توانبخشی انجام می شود.

دبیرکل سابقه خانه پرستار با اشاره به اهمیت سطح بهداشت در حوزه سلامت گفت: در دنیا بیشترین اهمیت در حوزه سلامت را به مسأله بهداشت می دهند چرا که پیشگیری و بهداشت از درمان مهم تر بوده و سرمایه گذاری خود را در این بخش قرار می دهند چرا که می دانند سرمایه گذاری در این بخش آن ها را کمتر درگیر بخش درمان می کند.

وی ادامه داد: در واقع سرمایه گذاری در سطح بهداشت به سطح درمان بسیار کمک می کند و هم اینکه هزینه کم تری را برای بیماران و خانواده ها در بر دارد. بنابراین در کشور ما هم نیاز داریم که بر روی بخش بهداشت کارهای جدی تری انجام دهیم.

شریفی مقدم تصریح کرد: وزارت بهداشت از نیمه اردیبهشت ماه سال گذشته طرح تحول سلامت را آغاز کرد که این طرح با توجه ویژه به بخش درمان کلید خورد و در واقع برای بخش درمان بسیار هزینه کردند و باید گفت که در این طرح به بحث بهداشت آنچنان که باید توجه نشده و متأسفانه دست اندرکاران حوزه سلامت منافعشان در درمان قرار دارد.

وی افزود: همچنین سطح سوم حوزه سلامت توجه به خدمات توانبخشی است که با توجه به اینکه در حال ورود به دوره سالمندی قرار داریم، زیرساخت های این بخش نیز پیش بینی نشده است که در آینده نیز برای این بخش نیز با مشکل روبروخواهیم شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha